Speedfight2 loopt slecht na vastloper.

peutje

Well-Known Member
Heb een SF2 ac standaard uit 2008.
Was tot op een sito+ uitlaat zonder "tuitje" orgineel.
De uitlaat raakte lek,heb toen een Giannelli Cr Extra uitlaat erop gezet.
liep niet anders dan voorheen,bougie mokka bruin,rond de 65 km/h.
Na bijna 2 maanden een vastloper.
Nieuwe alu. cillinder Ø40mm erop.
vanaf dat moment niet meer vooruit te branden.
Kwam bijna niet op toeren,reageerde niet op afstelling carb.
Wat heb ik veranderd/geprobeerd.
Nieuwe bougie+dop, keerringen,membraam compleet,nieuwe rollen power1(8 grams),nieuwe koppeling adin,nieuwe carb,
zelfs nog een nieuwe Cilinder Met Kop Malossi Ø40mm P.12
Nieuwe demperwol.
Dit alles mocht niets helpen,zelfs een paar keer de uitlaat uitgebrand.
1/4 liter benzine erin, ene kant zachtjes met perslucht in blazen vlam erbij uitlaten branden.
kwam bijna geen roet uit.
Ook nog met gootsteen ontstopper geprobeerd,ook bijna geen roet.
Heb ook nog met een (elektra)buigveer door de bocht geracht, maar ook door de demper en de bocht van de uitlaat waar de demper op komt,geen roet
toen uit ellende de oude uitlaat met lek geprobeerd,en......
hij liep als een zonnetje.
Heb nu een nieuwe Uitlaat Sito 588 (begrenzer eruit gefreesd) erop gezet loopt als een tiet.
Trekt snel op,een dip(je) die te verwaarlozen is,snelheid weer rond de 65 km/h.
zodra als ik de giannelli terug zet loopt hij voor geen meter meer.
Iemand een verklaring waarom de scoot niet meer wil lopen met de Giannelli Cr Extra?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

met een andere cilinder moet je vaak ook gaan afstellen

rollen, trekveren, drukveer, goede sproeier.....

ergens anders zal het niet aan liggen aangezien die met de sito gewoon goed loopt.
snap sowieso niet waarom je al die spullen daarvoor gaat vervangen.

8 gram is te zwaar voor die uitlaat, begin eens met een grammetje of 6,5 a 7.
sproeier rond de 64 tot 68.

luchtschroef op 1,5 slag uit.

en kijk dan verder :)
 
Tsja.... wat dacht je dat ik geprobeerd had.
Afstellen zoals reeds geschreven reageerde hij niet op.
Bij een vastloper kan er van alles stuk gaan,cq minder goed gaan werken.
voorop de cil. dan rollen,koppeling,keerringen,membraam.
Alles afhankelijk hoe groot de klap was.
Als NIET op afstelling in carb gereageerd wordt kan het valse lucht zijn.
En als hij toch uit elkaar ligt vervang je meteen die spullen die in aanmerking komen.
De carb kwam in aanmerking omdat het schroefdraad lam was en de deksel lekte.
sproeiers zijn van 54 tot 68 geprobeerd.
Drukveer de rode en gele van malossi
trekveertjes idem ook verschillende.
Bij de levering van de gianelli zaten er meen ik al 6.5 grams rollen bij.
maar heb met een power 1 vario in totaal 6 grams t/m 9 grams roll geprobeerd.
maar hij wilt niet eens op toeren komen als de gianelli eronder zit.
laat staan fatsoenlijk weg komen,daar wekt hij niet eens genoeg power voor op.
 
Last edited:
Back
Top