Speedfight werkt niet

Zone2000

Well-Known Member
Hallo,

Mijn Speedfight LC heeft de volgende problemen:

Als ik ga rijden gaat de motor na 2 minuten haperen en stotteren. Als ik gas dicht doe slaat hij af. Als ik met een beetje gas optrek en hij heeft zijn snelheid bereikt dan zakt ie opeens in en slaat de motor oplaatst af. Als ik wat blijf spelen met het gas, dan blijft de motor tot maximaal 5 minuten lopen. Maar hij loopt dan heel onregelmatig. Soms valt ie helemaal weg en dan na een paar seconden pikt ie het weer op.

De scooter start heel slecht als ie 1x uitgevallen is. Ik moet meestal snel achter elkaar gas vol open en dicht doen om de motor draaiende te houden.

Het volgende heb ik vervangen:

Keerringen, pakkingen, luchtfilter, CDI, bobine, bougiekabel, bougiedop, bougie, ontsteking, zuiger, zuigerveren, small-end lager, sproeier (de hele carburateur heb ik schoongemaakt en laten weken in brand spiritus).

De scooter start de eerste keer wel goed, en er is goede compressie.

Ik weet echt niet meer wat het zijn kan. Heb nu ongeveer 200 euro aan nieuwe onderdelen uitgegeven en het probleem blijft onveranderd.

Please help...!!!
 
Advertisement - register to remove this

FRANQ said:
spruitstuk lek?
warmloper gehad?
koppakking lek? (water in je cil)

Op mijn spruitstuk zit een vacuum slang. Als ik die eraf haal dan kan je voelen dat hij heel goed lucht aanzuigt.

Ik heb geen warmloper gehad, want de temperatuur krijgt niet eens de kans om op te lopen, dan is de motor alweer afgeslagen.

Ik heb net een nieuwe kopping erop gedaan. Lijkt me niet dat die lek is.
Trekt een cilinderkop soms scheef ofzo zodat hij kan gaan lekken?

mvg, Lars
 
ik snap niet dat je dan aan die scooter sleutelt , zo te horen is het een kleinigheidje , had je m naar een dealer gebracht was je waarschijnlijk al goedkoper uit geweest...

en was ie klaar geweest ;)

nu zul je zelf even verder moeten zoeken , aangezien je al vanalles (onnodig) hebt losgetrokken kun je heel wat fout hebben gedaan of over het hoofd hebben gezien, wij kunnen dus niet meer echt zeggen wat het nu kan zijn..

zit de oliepomp niet vast oid?
 
Back
Top