Speedfight + Gianelly Metal

Micky

Well-Known Member
Ik heb een speedfight + gianelli Metal + Mallossi drukveer geel.
Heeft er iemand nog afstellings tips voor mij. Wie heeft er een ook een Metal en wat zijn afstellingen. Ik ben een beetje op zoek wat de beste afstelling is om vooral hard op te trekken.
Een racevario schijnt niet te helpen hiervoor. Ik heb namelijk gehoord dat je bij een speedight met een andere vario minder snel optrekt. Heeft hier iemand ervaring mee??
 
Advertisement - register to remove this

Een Speedfight met een Metal ?
Daar heb ik nog nooit van gehoord
smile.gif

Maargoed de afstellingstips:
Ik heb zelf een Speedfight2 met een NR-X, 6.5gr rollen, 15% trekveertjes, en sproeier 82 (standaard drukveer) en 't loopt wel aardig.
Ohja, ik heb ook een polini racevario en totaal geen problemen hoor.
 
Hai!

Ik heb ook een SF2 en op de mijne zit een MHR-replica, 17.5 carb. en een Metal.
Metal rolletjes en voor de rest gewoon het originele spul geloof ik. Afstellen en monteren laat ik mijn dealer doen
wink.gif


De Metal past met een speciale beugel op de Speedfight Ogre.

Doei!
Nan-z
wink.gif
 
Ik heb ook een Peusjo gehad en je moet anders eens rond de 7 gram rollen. Je drukveer is denk ik wel goed en je sproeier rond de 76. Je kan ook nog sterkere veertjes in koppeling doen als je dat nog niet hebt.
 
Ogre: Merk je dan helemaal geen verschil met polini vario i.p.v. orginele vario? Of weet je dat niet omdat je hem er samen met je NRX opgezet heb?? Dan weet ik namelijk of het nut zou hebben een andere vario te nemen.

Nan-Z : Hoe doet die mhr het op jou speedfight in combinatie met de Metal, wat zijn de prestaties ongeveer??
 
Mickey: Mijn MHR-Rep doet het in combinatie met de Metal verbazend goed. Ze hebben me al verteld dat ik niet veel moest verwachten van die combinatie, het valt mij echter niet tegen. Ik rijd verder dan de teller aangeeft (en niet zoals sommigen doen van een heuvel af).

Doei!
wink.gif
 
Micky: ik heb die Polini vario er op gezet toen mn scoot nog op mn uitlaat begrensd was, en wat me opvalt is dat 'ie iets beter optrekt en de toeren echt 100% gelijk blijven (met de originele vario wou het toerental nog wel eens een heel klein beetje wisselen.

[This message has been edited by Ogre (edited 26 September 2000).]
 
O.K. Thanks,
Ogre, nou weet ik te minste dat het wel de moeite waard is om een andere vario te nemen.

Nan-Z, jij natuurlijk ook, ik zit namelijk te twijffelen over een 70cc: wel of niet. Ik zit alleen aan een gietijzeren van topperformances te denken

(ja, evo en mhr zijn beter, maar ik hoef niet het hardste te gaan)

p.s. Jullie hebben niet toevallig ook een vermogens- en koppel grafiekje(en een scanner)?? wil je het dan mailen naar Mickael@planetaccess.com

[This message has been edited by Micky (edited 26 September 2000).]
 
Euh... ik weet niet welke SF je hebt, maar voor die van mij (SF2 LC)kon ik maar 2 cilinders vinden, de MHR-r was er één van en de andere was een polini 70 giet; althans, mijn dealer kwam met deze 2 cilinders aan. Of ze er ook zijn van TP weet ik niet.

Vermogen/koppel grafiek van?... die Metal, daar zou ik je wel aan kunnen helpen.

Doei!
wink.gif
 
en nu niet aan komen kakken met een grafiek van een minarelli Metal he Nance....

Dat is nl. NIET te vergelijken. een uitlaat werkt niet op 2 verschillende blokken identiek! onthoudt dat nou is mensen!
 
Nan-Z: voor zover ik weer zijn er voor de Speedfight(2) LC de volgende 70cc cylinders verkrijgbaar:
Polini 70 giet
Malossi 70 sport giet
Malossi 70 MHR-Replica alu
Hebo 70 (alu?)
TopPerformances 70 giet
Metrakit 70 giet
Gilardoni(of zoiets) 70 giet
Eurokit 70 giet
Charmoo 70 giet
 
Ruudje, Ruudje, Ruudje....
wink.gif


Wat hou jij alles toch goed in de gaten zèg,
smile.gif
en daar dank ik je ook voor.

/me Thankzz Ruud...

In eerste instantie wilde ik inderdaad het grafiekje meelen van de scootin test, welke op Mina-nogwat blokken gebasseerd zijn. Na een beetje denken schoot het me ineens te binnen dat op de doos van de uitlaat ook een dergelijke grafiek staat, deze zal ik morgen eens gaan scannen. Hopelijk is deze in overeenstemming met het gebruik van een Metal op een standaard (50cc, zou ook 100 kunnen zijn)Peugeot blok.

Wat Ogre betreft: Hopelijk heb ik de juiste cilinder gekozen.

Doei!
wink.gif
 
Mis je mij en m'n voorspelbare vragen een beetje Ruud ?
wink.gif


Tsja, als ICQ het niet doet dan kan ik moeilijk on-line komen
frown.gif
Zal proberen om het binnenkort er weer op te zetten, daarnaast heb ik het ook "redelijk" druk met colleges volgen.

Maarrrr... I'll be BACK
smile.gif


Micky: van Nispen is vanaf de 29e 2 weken gesloten, dus nog snel even inslaan als je wat zoekt!

Doei
wink.gif



[This message has been edited by Nan-Z (edited 26 September 2000).]
 
O.K. thanks,
Schietecat is er ook nog, maar ik ben vandaag toch nog even een race-koppeling van Hebo en nieuwe remvloeistof wezen halen.
Remblokjes wou ik eerst ook halen, maar aangezien een van de weinige dingen die ik nog niet uitelkaargehaald heb de remklau/schijfrem is, dacht ik laat maar even. Ik wil eerst weten hoe ik die remblokjes erin moet zetten.
Heeft iemand misschien hiervoor een paar tips??
De nieuwe vario ga ik denk pas halen als hij weer terug is. Ik heb nou toch niet zoveel tijd. Tja, school he. Gisteravond tot 2 uur S'OCHTENDS gezeten, omdat ik nog een presentatie moest houden.

Mazzls;
 
mickey:

remklauw losschroeven, schroeven draaier tussen remblokjes om ruimte te maken (nieuwe zijn dikker) borgpen(nen) eruit trekken nieuwe blokjes erin en het geheel er weer inzetten
 
He thanks voor de info Ruud, ik denk dat ik toch nog even nieuwe remblokjes ga halen.

nog een vraagje:
Moet ik mijn klauw ook van mijn schijfremhalen??
Dat heb ik namelijk al een keertje geprobeert en dat wilde toen niet echt goed lukken dus ik ben toen gestopt uit omdat ik anders misschien mijn remschijf beschadigde.

By the way,
Nan-Z: Heb je de grafiekjes nog kunnen vinden?

[This message has been edited by Micky (edited 28 September 2000).]
 
Mickey: je moet die klauw van je voor vork schroeven....

uhm owjah kut speedfight maar die moet dus los en dan gewoon van je schijf trekken (kan idd soms wat moeiluk en met een schurend geluid gaan)
 
Back
Top