ohh oke bedankt voor de info, zijn er wel nog andere opties die ik er aan kan doen zodat de prestaties beter worden?Als het goed afgesteld is heeft het eigenlijk geen invloed op de prestaties. Zo'n koppeling maakt het alleen makkelijker om het echt perfect af te stellen, als je er echt het laatste beetje uit wil halen.
ik heb een peugeot speedfight 4 4takt
er zit een 65cc airsall onder
ook zit er een witte drukveer in met een andere sproeier en andere rolletjes.
nu vroeg ik mij af of het zin heeft om met deze setup een race koppeling erin te zetten voor meer trekkracht maar doet dat nog iets? of zal het een overbodig goedje zijn die geen impact heeft op prestaties.
Natuurlijk kan je een race koppeling ook wel afstellen. Kwestie van zwakke trekveren er in. Het zal alleen vrij weinig uithalen.
bedankt voor de uitleg van hoe het zit en dus ook een verklaring waarom een race koppeling geen zin heeft.Race koppeling heb je niks aan op een 4takt.
Race koppeling is bedoeld voor hoog toerige 2takt setups.. En zo hoog zal een 4takt motor niet lopen.
Als je hem toch koopt en monteerd, zal het ding alleen maar gaan slippen en zal niet je koppelingshuis pakken.. Of te wel je kan er niet mee rijden.
Een 4takt heeft een koppeling nodig die zelf massa heeft (dus genoeg gewicht) om lager in toeren aan te grijpen.
zijn er wel nog andere opties die ik er aan kan doen zodat de prestaties beter worden?
Voor dat blok is niet zoveel voor te krijgen en de cilinder die je al hebt zit al op de max van wat er op het blok past.
Helaas zijn er ook geen scherp getimde nokkenassen voor dat ding te koop. Als ze er al zijn, waarschijnlijk ergens in Azieen.
Voor de rest kan je niet meer dan een sport vario erin zetten met een torque driver..
En dan de rolletjes, drukveer, en trekveren goed afstellen.. En dan zit je aan het max haalbare.
oke heel erg bedanktrace vario als de beste?
Verschillen zijn aardig marginaal, maar prijzen en kwaliteit kan heel veel verschillen.
Een torque driver is een helft van je achter poelie systeem.
Een alternatief torque driver is beter geoptimaliseerd dan een standaard exemplaar..
Standaard kan wel eens kromme spiebanen hebben bijv.. En dan loopt je aandrijfriem met veel wrijving er door heen wat slecht is voor je prestaties.
Ook kan de hoek van zo`n spiebaan een beetje verschillen waardoor je een betere loop krijgt i.c.m een sport vario.
Samen zal het constanter toeren tal gaan lopen.