Hallootjes!
Ik zit met een raar probleem met mijn Speedfight 3 luchtgekoeld.
Als ik gas geef terwijl ik er op zit (en als hij al warm is) duurt het dik een half minuut voordat hij eindelijk op zijn toeren komt.
Koud werkt hij perfect, alleen jammer dat hij niet langer als een minuut koud is
Eerst dacht ik dat het een benzine probleem is dus ik heb de membraan vervangen, en een gloednieuwe carb erop gezet met een nieuw luchtfilter.
Met afstellen zag ik al gauw dat de bougie niet veranderd van kleur, welke sproeier ik er ook maar in zet (en ja ik rij een voldoende 20 minuten ermee voordat ik de bougie eruit haal).
Nog niet het probleem opgelost.
(handig om te melden, als hij op de bok staat dan heeft hij geen probleem met op toeren komen en blijven.
Hierdoor kwam ik tot de conclusie dat er iets mis zou zijn met het cilinder. Nja cilinder vervangen; geen verschil.
Toch wilde ik nog ff naar de overbrenging kijken; Malossi vario erin, polini v-snaar en afstelbaar koppeling erin.
Na een paar uur me best doen met afstellen etc; geen verschil.
Als hij eindelijk op toeren komt duurt dat 3 seconden, en dan zakken de toeren direct (8,5k toeren naar 5,5k toeren)
Ik heb gekeken voor valse lucht, o.a. met deo test; niks is lek. (Ook voet voor de uitlaat, valt direct uit.)
Ik ben compleet radeloos nu.
Heeft iemand ideeen?
mvg, Silas
Ik zit met een raar probleem met mijn Speedfight 3 luchtgekoeld.
Als ik gas geef terwijl ik er op zit (en als hij al warm is) duurt het dik een half minuut voordat hij eindelijk op zijn toeren komt.
Koud werkt hij perfect, alleen jammer dat hij niet langer als een minuut koud is
Eerst dacht ik dat het een benzine probleem is dus ik heb de membraan vervangen, en een gloednieuwe carb erop gezet met een nieuw luchtfilter.
Met afstellen zag ik al gauw dat de bougie niet veranderd van kleur, welke sproeier ik er ook maar in zet (en ja ik rij een voldoende 20 minuten ermee voordat ik de bougie eruit haal).
Nog niet het probleem opgelost.
(handig om te melden, als hij op de bok staat dan heeft hij geen probleem met op toeren komen en blijven.
Hierdoor kwam ik tot de conclusie dat er iets mis zou zijn met het cilinder. Nja cilinder vervangen; geen verschil.
Toch wilde ik nog ff naar de overbrenging kijken; Malossi vario erin, polini v-snaar en afstelbaar koppeling erin.
Na een paar uur me best doen met afstellen etc; geen verschil.
Als hij eindelijk op toeren komt duurt dat 3 seconden, en dan zakken de toeren direct (8,5k toeren naar 5,5k toeren)
Ik heb gekeken voor valse lucht, o.a. met deo test; niks is lek. (Ook voet voor de uitlaat, valt direct uit.)
Ik ben compleet radeloos nu.
Heeft iemand ideeen?
mvg, Silas