This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Speedfight 3 Afstellen

luaggi

Active Member
Wat is nou een goeie afstelling voor deze scooter? Heb google afgezocht maar zie alleen mensen die het niet snappen. Ik heb: Tecnigas Next-R Terugloop uitlaat en een 16mm carb met sproeier 72, maar het rijd voor geen meter. bij wegrijden springt de scooter naar 9duizend touren en zakt dan terug naar 7duizend, dit doet ie tot de 50km/h en gaat dan naar 70.

Als de scooter met 9000 toeren wegtrekt betekent dat te strakke trekveren. Als de scooter daarna terugzakt naar 7000 toeren betekent dat in principe te zware rollen. Zakt de scooter in als je tijdens het tijdens gas los laat en opnieuw gas geeft dan is de drukveer te zwak.

Wat voor rollen, trekveren en drukveer zit erin?

Heb er nu 12 en 6 gram rollen mix erin (tijdelijk, weet dat dit schadelijk na een tijdje) en een koppeling vanuit een GY6 bromfiets. Als ik topsnelheid ga en moet remmen gaat de scooter weer naar 7k toeren

Tja. Wat moet je hier nou eigenlijk mee? Wat je eigenlijk zegt, mijn afstelling is heel raar, en het rijd ook heel raar. Eigenlijk wel logisch, vind je ook niet?
Zijn het de andere mensen die het niet snappen, of ben jij misschien wel degene die het niet helemaal snapt?

Begin eerst maar een met een normale (originele) afstelling, en ook een originele koppeling. Kan ook goed zijn dat die koppeling veel te zwaar is, en veel te snel aangrijpt. Het lijkt misschien op elkaar, maar de koppeling voor een 4 takt en een 2 takt zijn heel anders. (klopt de afmeting ook wel?) Wat voor drukveer heb je er eigenlijk in zitten?

Rollen lijken me op deze manier ook veel en veel te zwaar. 6 gram zit je denk ik wel een stuk in de richting, 6+12 is gewoon hetzelfde als 9 gram, dat is wel erg zwaar.

Last edited:
Koppeling zijn hetzelfde, afmetingen alles is hetzelfde als orgineel, heb deze er nu net in gedaan aangezien er orgineel een super slappe trek- en drukveer inzit.

Rolletjes heb ik besteld,.7 gram. Welke trekveerset zou ik dan het beste kunnen halen? En drukveer, uiteraard.

Klopt wat je zegt in het begin, maar er staat ook nergens duidelijk wat wel goed rijd.

Ja, maar is het gewicht ook hetzelfde? Dat was een beetje mijn punt. (buiten de afmetingen etc natuurlijk)
Een snor koppeling is meestal ook veel zwaarder als een brom koppeling. Een 4 takt zal qua vermogen enigszins vergelijkbaar zijn met een 2 takt snor, maar loopt veel minder toeren.

Kans is best groot dat die koppeling (schoenen) veel zwaarder zijn, en daardoor veel sneller naar buiten komen, zelfs met dezelfde trekveren.

Een 4 takt heeft over het algemeen juist heel slappe druk en trekveren.

Een te snel aangrijpende koppeling geeft vaak ook heel vreemd gedrag. Dan grijpt bij bij wijze van spreken meteen aan, terwijl je nog geen motorvermogen hebt, komt hij bijna niet vooruit. Dan blijf je natuurlijk doorgaan, en komt hij ineens in het gebied waar hij wel vermogen heeft, en trekt hij vaak ineens met een ruk vooruit.
En als je rollen daarbij dan ook nog eens niet kloppen, word het helemaal een grote warboel, en rijd het voor geen meter meer.
Post automatically merged:

maar er staat ook nergens duidelijk wat wel goed rijd.
Nee, want als je zo veel veranderd hebt, hoe moet er dan ooit nog iemand zeggen wat de goede afstelling is?

Gewicht is hetzelfde, dat heb ik zojuist gewogen. Ik had deze scooter gekocht met alles verkeerd, liep niet mooi en trok niet goed op. Vandaar mijn test met de 4t koppeling en rolletjes.

inmiddels orginele koppeling en 7gram rollen erin gedaan en het rijd nog niet fatsoenlijk, trekt mooi op maar bij gas hervatten terwijl ik rijd duurt het een goede 2seconden voor er daadwerkelijk wat gebeurt....