Speedfight 3 2t luchtgekoeld afstellen

Martijnb1976

New Member
Orginele speedfight 3
Sproeier 53
Van alles geprobeerd maar de scooter loopt alleen redelijk als ik de luchtschroef helemaal dicht draai .
Ik heb het volgende eraan gedaan .

- nieuwe cilinder + zuiger
- nieuw membraan
- carburateur meerdere malen schoon gemaakt-
- alle pakkingen vervangen
- nieuw luchtfilter
- alles gecontroleerd op valse lucht met oa deo

Zodra ik de luchtschroef open ga draaien gaan de toeren enorm schommelen en slaat hij na korte tijd af .

Ik weet het niet meer
Ik ben zelf 46 ( scooter van mijn zoon ) en heb vroeger veel aan brommers gesleuteld maar niet met scooters ….. misschien zie ik iets over het hoofd . Dus als iemand een goede tip heeft !?
BVD
 
Advertisement - register to remove this

Vacuumslangetje in orde, niet poreus, geen scheurtjes.
Sluit het vacuumslangetje de vacuumnippel van het spruitstuk of carburateur goed af? (= niet uitgelubberd)
Sluit het vacuumslangetje de vacuumnippel van het vacuumkraantje goed af? (= niet uitgelubberd)
 
Oh sorry,
de vacuumslang loopt tussen een nippel op het carter en de vacuumpomp.

Zie bijgevoegde PDF met het hele overzicht van het brandstofcircuit.
 

Attachments

  • peugeot_speedfight3_50cc_2stroke_fuel circuit.pdf
    256.5 KB · Views: 9
O die slang ,… die heb ik er ook afgehad en nagekeken..
Post automatically merged:

Ik zal vanavond nog eens de krukas keerkring controleren
 
Last edited:
Je sproeier is te klein , er hoort 58 in te zitten.
Daarom moet nu de lucht schroef geheel ingedraaid worden .
Meer Benzine .... is meer lucht afstelling. (logisch toch ?? )
 
Heb een probleem iemand die helpen kan spruitstuk is nieuw carburateur is een occassie heb eerst alles uit gekuist geblazen van sproeier en zag licht door de gaatjes ik zet alles erop na meermaals kicken start hij uiteindelijk ik geef gas geeft goe maar eens gas los draait hij nog geen minuut dit gaat hier om peugeot speedfight 3 2 takt ik zou moeten zien hoe de vaciuumpomp er eigenlijk wordt geplaatst waar de naft darmpjes komen moet en door komt en zowel naar carburateur en op motor terecht komt zodat de naft 1 geheel is ik krijg carburateur niet afgesteld heb alles gedaan en op het einde is het zo van pfff zo een plof sigmenten dichtingen zijn veranderd enz
 
Back
Top