Speedfight 3 4T Elektra Problemen

Beun Bart

New Member
Beste mensen,

Ik heb al een tijd een Speedfight 3 4T en ik heb in het afgelopen jaar al enorm veel onderdelen moeten vervangen, echter is de scooter weer kapot. Hij wilt niet starten en het dashboard gaat niet aan, niks... Nu heb ik de accu opnieuw opgeladen en gecheckt of de plus- en minpolen goed contact maken met de accu en dit is het geval. Als ik de sleutel omdraai gebeurt er nog steeds niks, waar kan dit aan liggen? Om mij heen hoor ik dat het het contactslot kan zijn.

Ik hoor het graag.

Groet Bart
 
Advertisement - register to remove this

Wat is er allemaal vervangen?

Als de geschakelde plus niet reageert op de constante plus van het contactslot is er toch iets mis dunkt me!
Het kan zijn dat het interne gedeelte van het contactslot het laat afweten en/of simpelweg stuk is!

En ja, weer kapot roept eigenlijk alleen maar meer vragen op als dat jij in je vraag beschrijft...

Beetje meer info, en/of wat specifieker zijn in wat men zelf al gecontroleerd heb zou enorm kunnen schelen wat dat betreft.
 
Ik heb het volgende allemaal vervangen in het afgelopen jaar:
- Voorvork
- YSS Schokbreker achter
- Top performance bobine
- Nieuwe bougie
- Nieuwe onbegrensde cdi
- Nieuwe olie
- Nieuwe remschijf voor
- Nieuwe remklauw en remblokjes
- Nieuwe remvloeistof
- Nieuwe achterremkabel
- Nieuwe bar-end spiegels

Hij reed goed, nadat ik de bobine had vervangen en de cdi, behalve dat hij een paar keer was uitgevallen tijdens de rit maar na opnieuw starten reed ie weer normaal. Maar toen ik een dagje later aan het rijden was viel hij plotseling uit en ging het dashboard niet meer aan. Heel veel lopen kicken maar niks werkte. Toen maar naar huis geduwd en rondgevraagd wat het kon zijn. Ik hoorde veel dat het aan het contactslot zou kunnen liggen dus ik ga die over een tijdje met iemand die er meer verstand van heeft nakijken en het contact te overbruggen. Maar wellicht herkent iemand dit en is het wat anders dan het contactslot.
 
Het contactslot is wat dat betreft makkelijk te overbruggen qua bedrading...
Maar goed, als jij wilt gaan experimenteren mag dat natuurlijk!

Maar met een simpele multimeter van een paar euro kun je dit ook makkelijk zelf uitvoeren en/of controleren wat dat betreft...
Voor de Speedfight 3 met het 4takt Sym motorblok is sowieso al een hoop te vinden in de resources van dit forum.
 
Last edited:
Back
Top