Speedfight 2 van 2 scooters naar 1 scooter.

GerhardSP2WRC

Well-Known Member
Heey,

Ik heb zelf een speedfight 2, die ik wilde verkopen, en een andere kopen. Nu is mijn broertje gisteren met de speedfight die ik wilde kopen, op een lantaarnpaal gereden, (broertje stond meteen weer op gelukkig) Ging met iets van 50 dus het was een aardige klap. Het frame is daardoor helemaal krom (tien cm scheef zowieso). Ik had gedacht om zijn goede onderdelen op mijn eigen speedfight te zetten, (mijn frame leeft nog). Kan dat? Is een moter niet gekoppeld aan een scooter kwa serienummer of wat dan ook, dat ik geen problemen met politie of verzekering krijg?

En kan het dat door die klap (de moter deed het daarna nogwel) de moter een storing heeft vanbinnen, of dat de krukas krom is ofzoiets?

Mvg Gerhard.
 
Advertisement - register to remove this

in principe staat erop het blok en het frame een frame nummer..dit horen bij elkaar,,
maar daar wordt eigenlijk nooit naar gekeken..
anders zou je nooit een nieuw scooterblok kunnen monteren als het oude kapot is

met het scooterblok zelf zal weinig aan de hand zijn
 
Ja die is zowieso stuk, maar daarna heeft ie nog een minuut gelopen zonder koelvloeistof, kan dat kwaad, we konden niet bij de sleutel, want de binnenkap was totaal kapot, mag ik hier een link naar hyves zetten of is dat verboden? want daar staat ie op.
 
Blok nummer is alleen van toepassing bij scooters die eventueel geschouwd moeten worden, en om het verkoop van gestolen blokken tegen te gaan.

Meestal word de hele scooter namelijk gestolen, het frame gedumpt en de onderdelen verkocht.

Wil jij dus een blok kopen, dan kun je het blok nummer controleren bij de politie.
Als deze gelinkt is aan een gestolen frame weet je genoeg.
Als de nummers weg zijn geslepen weet je ook genoeg.

Verder krijg je er geen gezeik mee, tenzij je ooit je scooter moet laten keuren/schouwen.
 
Back
Top