Gaat het over een 2 takt of een 4 takt brommer?
Serieus?? Dat je dit nog moet vragen? Het is gewoon een oude 2 takt scooter..
Als het een bromscooter is en ontgrensd zou die toch wel de 70 km /u op de scooter teller moeten kunnen halen..
Ik denk eerder een slechte onderhoud van de vorige eigenaar.. Veel meer gereden weinig aan gedaan mentaliteit....
Hoeveel kilometer staat er op de teller..? (tuurlijk kan er ook een andere teller erin zijn gezet)
Als dit ruim 15.000 + Km is zou ik persoonlijk toch eerst de cilinder compleet na kijken..
(alleen al als inspectie beurt)
Hoe de zuiger eruit ziet en de cilinder wand kan je wel ongeveer een schatting maken hoe goed of slecht iets er voor staat..
Compressie is toch wel zo wat het belangrijkste in een motor..
Minimaal nieuwe zuigerveren en cilinder pakkingen verversen.. Als de zuiger er gehavert eruit ziet ook deze direct vervangen..
Als dat goed is de carterkap eraf halen..
Aandrijfriem opmeten
Vario rolletjes controleren / vervangen
Alles intern goed reinigen.
Kijken of dat de vario en de halfpoelie nog in goede staat verkeren.
Kijken ofdat de remmen niet aanlopen
Kijken of dat de wiellagers niet aanlopen / wrijving veroorzaken *scooter moeilijk te rollen is*