speedfight 2 trekt niet en slechte top

RonaldOosting

New Member
hallo,
ik zit met een probleem ik heb al veel gezocht op internet maar kom er niet uit.
ik heb een paar week geleden een speedfight 2 gekocht maar hij trekt niet goed op en de topsnelheid is rond de 30. als die koud is en de choke slaat aan dat trekt die wel wat beter en loopt die ongeveer 45 maar gaat de choke uit dan zakt die weer langzaam terug naar de 30 nou dacht ik dus hij krijgt dus te weinig brandstof dus een grotere sproeier dus ben ik van sproeier 54 naar 56 gegaan maar dan stotert die heel erg en is het nog erger. ook is de bougie half zwart en half wit dus weet ik ook niet wat ik daar mee aan moet
ps. hij is trouwens standaart op de vario plaat na
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
mvg,
Ronald
 
Advertisement - register to remove this

Gaat het over een 2 takt of een 4 takt brommer?

Serieus?? Dat je dit nog moet vragen? Het is gewoon een oude 2 takt scooter..

Als het een bromscooter is en ontgrensd zou die toch wel de 70 km /u op de scooter teller moeten kunnen halen..

Ik denk eerder een slechte onderhoud van de vorige eigenaar.. Veel meer gereden weinig aan gedaan mentaliteit....

Hoeveel kilometer staat er op de teller..? (tuurlijk kan er ook een andere teller erin zijn gezet)

Als dit ruim 15.000 + Km is zou ik persoonlijk toch eerst de cilinder compleet na kijken..
(alleen al als inspectie beurt)

Hoe de zuiger eruit ziet en de cilinder wand kan je wel ongeveer een schatting maken hoe goed of slecht iets er voor staat..

Compressie is toch wel zo wat het belangrijkste in een motor..

Minimaal nieuwe zuigerveren en cilinder pakkingen verversen.. Als de zuiger er gehavert eruit ziet ook deze direct vervangen..

Als dat goed is de carterkap eraf halen..

Aandrijfriem opmeten
Vario rolletjes controleren / vervangen
Alles intern goed reinigen.
Kijken of dat de vario en de halfpoelie nog in goede staat verkeren.

Kijken ofdat de remmen niet aanlopen
Kijken of dat de wiellagers niet aanlopen / wrijving veroorzaken *scooter moeilijk te rollen is*
 
Last edited:
Back
Top