speedfight 2 stationair wel >>gas geven valt uit

rudolf

Well-Known Member
Hallo allemaal,
Ik ben ruud en heb een speedfight 2 met chipkey 50CC en hij gaat 70km/h
Ik rij er nu 3 maanden op en reed perfect. tot afgelopen maandag.
Wat gebeurde er ,Tijdens rijden zakte het toerrental in elkaar >>het bekende bhoooap verhaal(wat ik al op de site gezien heb).
Niet meer te starten >> naar huis gelopen.
thuis weer startend gekregen maar zodra je gas geeft gaat het toerental niet omhoog en motor slaat af.
Bougie vonkt
Benzine aanwezig
carb totaal gereinigd en door geblazen
membraam vervangen (was niet gesloten)
bougie vervangen (nieuw)
bougiedop vervangen (nieuw)
Krijgt vonk
start wel loopt stationair >>dus benzine en vonk aanwezig en valse lucht zal het dan ook niet wezen.
het probleem is dus nu dat zodra ik gas geef hij doodvalt (stikt/verzuipt)
kan iemand mij in de richting zetten om verder te zoeken.
bvd en groetjes
Ruud.
 
Advertisement - register to remove this

Grotere sproeier. Als die al die tijd al te klein was kan het ook zijn dat je een warmloper hebt gehad en dat het daardoor nu niet meer normaal wil lopen. Kan ook wel valse lucht zijn als er ergens iets losgeraakt is een pakking ofzo... looptie onregelmatie stationair?

in elk geval vaak is "gasgeven=uitvallen" een te kleine sproeier
 
stationair loopt hij regelmatig
zit een 65 sproeier in
Als hij valse lucht zou trekken loopt hij toch ook niet mooi stationair
grotere sproeier in gedaan (70) geen effect.
 
Last edited:
de sproeier moet std 52 of 54 zijn , en mits je niks aan het luchtfilter hebt veranderd moet dit prima lopen.

wel moet dan de gasnaald in het midden staan en de luchtstelschroef op 1,5 slag open.

verder is de stationairsproeier van een Peugeot ook heel erg belangrijk , deze word 9 van de 10 keer niet goed schoongemaakt , deze moet er helemaal uit en met een lichtpistool op een compressor worden doorgeblazen.

verder , het gebeurd ook weleens dat het clipje van de gasnaald eraf valt , dus kijk dat even na.

maar heb je ook wel al een nieuwe bougie geprobeerd?
 
Bedankt voor de reactie,
stationairsproeier is al schoon gemaakt en door geblazen (was niet verstopt of vies)
luchtstelschroef had ik al op 1,5 slag gezet
Gasnaald staat in het midden en clipje is goed
bougie had ik alvernieuwd inclusief bougie dop
Ik heb de hele carburateur door geblazen (alle kleine gaatjes ook van de sproeiers)
probleem blijft.
 
Zoals melf al zei, is je de je prop nog in je luchtfilter?, zo ja inderdaad maar eens naar sproeier 54 gaan. zou die eruit zijn inderdaad een sproeier 64 behouden.
 
Back
Top