Speedfight 2 Start probleem.

Adnane

Well-Known Member
Goedendag,

Ik heb een speedfight 2 wrc 206 overgekocht voor 50 euro.
Probleem was hij loopt niet. Geen vastloper en cilinder zuiger nog
helemaal goed (zelf gekeken) maar nu ik alles heb aangesloten ben ik gaan kijken naar de electra van de scooter. Grote probleem de chipkey. ik ben bang dat de chipkey te pletter is. omdat de toeter en knipperlichten het doen maar het licht doet het niet. ook de elec start maakt helemaal geen geluid. kicken heeft ook geen zin. ik heb met een electra meter de bougie getest kwam geen elektriciteit
door heen. en een ledje naast het knipperlicht en olie meter gaat ook niet aan.(denk chipkey)

Mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen wat het kan zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Ontsteking defect? Lage accuspanning zorgt er ook voor dat de toeter en knipperlichten het wel doen, maar de startmotor niet. Zonder goede ontsteking wordt de accu ook niet opgeladen, en doet de hoofdverlichting het ook niet.
Zit er wel een complete ontsteking met spanningsregelaar op? Zonder chipkey krijg je m volgens mij niet eens aan en dan werkt er volgens mij helemaal niets, dus ook geen toeter. (maar dit kan ik fout hebben want ik heb weinig/geen ervaring met chipkey)

Kijk eerst de volledige ontsteking/elektra na of alles aanwezig is.

Het lijkt wel alsof er geen vliegwiel op zit, of de stekker van de onsteking niet aangesloten is. :?
 
Probeer eerst een nieuwe accu.
vervolgens nog problemen, dan kan het idd de chipkey kast zijn.
Hpi verkoopt plug and play kasten daar voor.

Kosten rond de 115 euro.
 
Dank je voor de reacties.
ik zal morgen wel een nieuwe accu kopen en zal dan kijken.
en over de hpi; graag ontvang ik een link (nederland graag) waar ik die kan bestellen.
ik heb ook op internet gekeken voor het ombouwen naar normale cdi.
maar de ene tut is geheel anders dan de andere?
maarja ik test de accu wel eerst.
volgens de verkoper zit er een nieuwe accu in.

update: benzine meter klopt.
olietankje is leeggelopen (per ongeluk) en geeft ook netjes aan dat die leeg is.
 
Vandaag haalt me oom wat accu water die erbij gooien beetje opladen anders halen we een nieuwe.

Of we sluiten hem met startkabels aan op de auto of is dat niet slim?

Geniet van het zonnetje(zolang het nog duurt)

8)
 
Zoek ook de reden waarom de accu niet oplaadt, en waarom die niet start. Eigenlijk starten alle brommers/scooters zonder accu, met de kickstart. ;) Chipkey heeft dan wel een accu nodig, maar als de benzinemeter etc het wel doet, zal er wel genoeg spanning zijn om de chipkey te laten werken. Het echte probleem zal niet alleen in de accu zitten.
 
ik ben er nu gewoon echt achter. accu nieuw nog niks, stekkertjes uit chipkey gehaald en gemeten. 1 kabel altijd stroom, 1 kabel alleen stroom als contact aanstaat en de rest helemaal niks. ik ga zaterdag op vakantie dus laat het even hierbij maar als ik terug ben koop ik een helemaal complete ombouw setje met cdi en alles en dat word priegelwerk voor 4 á 5 uurtje maar ja tot dan.
ik hou de thread dan up to date. tot dan fijne vakantie iedereen.
 
Back
Top