Speedfight 2 maakt toeren maar komt amper vooruit

SterkeStijn

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een Speedfight 2 LC WRC kunnen kopen voor 75 euro, deze scooter is zeer beun en had gereden zonder olie waardoor de krukas lagers vervangen moesten worden. Bij het vervangen van de lagers heb ik ook gelijk een nieuwe cilinder en zuiger erop gezet, op de kop zaten een paar pitten van detonatie maar niks wat de zuiger aan zou raken dus die heb ik er gewoon op gezet.

Na het in elkaar zitten starte die aardig goed (voor de staat waarin de scooter is), maar hij kwam niet vooruit.
Vervolgens heb ik een nieuwe stator gekocht en die ook gemonteerd, de scooter wou niet meer starten. bougie gaf een goede vonk, maar toch wou die ook niet starten met remreiniger via carb of recht in bougie gat. Dus had ik weer de oude stator er op gezet en ging kloten met de overbrenging. Ik heb de werkende overbrenging van mijn andere speedfight 2 die niet beun is erop gezet. De beun scooter reedt nu een hele 30km op de teller na 10 seconde optrekken en wou niet harder gaan.

Nou had ik nog een stator van een viva liggen en heb die er op gezet en een uitlaat zonder prop die wel heel lek is, maar dit gaf hetzelfde resultaat als de originele stator.

En nu weet ik echt niet waar wat ik het beste kan proberen. Iemand ervaring met dit probleem/beun speedfight 2s?
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top