Speedfight 1 maakt overtoeren

Melv16

Gewoon Melvin..
Goedenavond,

Nou om maar meteen met de deur in huis te vallen...

Eerst wilde mijn speedfight nooit goed optrekken. Na een banksessie bij Twins bleek dit door een verkeerde vario te komen. Malossi MHR Multivar aangeschaft en hij trekt goed op. Althans, hij maakt in ieder geval genoeg toeren...

Setup;

Uitlaat - Doppler S3r
Vario - Malossi Multivar
Halfpoullie - Stage 6 cnc racing drive

De scooter liep goed. Trok goed op, en had een leuke eindsnelheid. Op advies van Anthony net toch nog een originele halfpoullie gemonteerd.

Setup:

Uitlaat - Doppler S3r
Vario - Malossi Multivar
Halfpoullie - Origineel

Met optrekken maakt de scooter overtoeren.

Toen ik nog de Stage 6 poullie gebruikte, en strakste trekveren maakte hij precies genoeg toeren met wegrijden, maar bij ong. 10 km/h leek het net of de snaar even doorslipt en maakt hij ongeveer 2 seconden overtoeren.

Waardoor zou dit komen ? Het liefste heb ik dat hij gewoon perfect loopt met de originele halfpoullie, zodat ik ook nog wat koeling heb op de overbrenging en een electrische start.

Met de originele halfpoullie maakt hij trouwens ook die overtoeren bij 10 km/h.

Afstelling:

Rolletjes: 5,6gr gemixt met 6,3 gram; komt uit op 5,95 gram.
Trekveren: Zilveren, merk onbekend, maar ik denk dat het Omega is
Drukveer: Malossi WIT
Sproeier: 72
 
Advertisement - register to remove this

Is het een dip van 10km/u tot 15km/u zeg maar of gewoon vanaf 10 tot top?

1 gewicht rollen erin doen kan het al oplossen, anders net iets zwaarder gaan in rollen perhaps. En geen vierkanten natuurlijk :p

Waarom heb je dit eigenlijk niet gelijk op de testbank laten aanpassen/proberen/oplossen, of kost je dat een extra run oid (weet niet hoe dat gaat met testbanken..)
 
Nou Twins sleutelt sowieso niet aan Peugeot, dus dat is geen optie :p

Verder heb ik al rollen geprobeerd van 5,6 gram - 6,3 gram - 8,5 gram en die onderling ook gemixt. Overtoeren blijven gewoon.

Kan via marktplaats trouwens een Mina Horizontaal SD blok aankomen, van een Neos. Zijn gewoon lege carters. Misschien dat ik dat koop en dan langzaam een leuk blokje opbouw voor onder de speedfight. Tenzij ik natuurlijk ondertussen de scooter kan verkopen.
 
Wil je er een snel blok van maken dan? Zoniet wat is dan de reden dat je zoiets zou willen?

Maakt hij VANAF 10km/u overtoeren of alleen rond dat punt eventjes?
 
Alleen rond dat punt ;)

Ik wil er wel een iets sneller blok van maken ja, later misschien iets in de richting van Polini EVO / Malossi 7t. Maar eerst gewoon een leuk blok om mee over straat te gaan.

Vind het jammer dat het vertikale blok van Peugeot zo laagtoerig is, vind het echt een poepgeluid wat daaruit komt haha.
 
Wil je zo'n vieze toerenjanker er van maken, bah! :D

Die dip kan komen doordat je voorin niet goed geshimt hebt, op het moment dat die voorin wil stijgen moet die dan even over een raar punt heen, of je hebt gewoon de verkeerde snaar, of de verkeerde halfpoulie (niet goede graden voor die snaar/vario) oid. Of de boel slipt door maar weet niet of dat wel zo logisch is aangezien het 'pas' bij 10km/u is
 
Back
Top