Speedfight 2 LC loopt slecht

Mark van gestel

New Member
Mijn speedfight 2 70 cc loopt goed als je vanuit stilstand optrekt tot de 30 ongeveer maar daarna gaat die ineens een stuk minder goed trekken en bij de 70 gaat die erg inhouden en blijft die laag in de Touren zou dit kunnen komen door de aandrijving (rollertjes, koppeling/drukveer) of moet ik hem gewoon beter afstellen want er zit nu een pwk 21 op maar met een delorto 19 mm is het bijna hetzelfde kwa optrekken en vanuit snelheid optrekken
 
Advertisement - register to remove this

Het kan zeker komen door de rollen en drukveer,
ligt er maar net aan wat er nu in zit.
Qua carb zou ik de 19mm gebruiken maar liever een 17.5 omdat de '' 70 cc '' cilinders voor peug vert nou niet echt snel zijn.
 
Je moet er wat voor over hebben om een 19 of 21 mm carb te gebruiken op een peug vertikaal blok,
praktisch gezien zal het nooit goed af te stellen zijn omdat de snelste cilinder op de peug vert blokken een tamme middeltoerige cilinder is.
Maar met een powerfiltertje kan het nog ergens op lijken ook al slaat het de plank mis qua logica.

De Peug vertikale blokjes zijn gemaakt voor laagtoerige cilinders die betrouwbaar zijn,
niet voor snelle setups. Dan kan je beter een Runner of een Aerox kopen.
 
De vorige eigenaar heeft het er op gezet maar hij loopt mooi hoog in de Touren tot 30 en dan kapt die er mee en gaat die heel laag in de Touren lopen wat ik raar vind daarom denk ik dat het eerder aan de aandrijving ligt
 
De vorige eigenaar heeft het er op gezet maar hij loopt mooi hoog in de Touren tot 30 en dan kapt die er mee en gaat die heel laag in de Touren lopen wat ik raar vind daarom denk ik dat het eerder aan de aandrijving ligt
Ik denk dat het aan de te grote carb ligt, ik weet niet welke 70cc cilinder onder je scooter ligt maar 19 mm is al heel groot voor dit soort blokjes.
Met een 17.5 mm carb zal het beter rijden icm met een Doppler kart model luchtfilter, of als het een laagtoerige 70cc cilinder is dan zou ik een 12 mm standaard carb nemen met een standaard luchtfilter.
Peug vert blokjes zijn niet gemaakt voor setups waar je een powerfilter voor nodig hebt.
 
misschien moet je zelf eens wat speurwerk doen (vario, rolletjes en koppelings/drukveren identificeren) voordat wij van alles aannemen (welke cilinder is het, heeft de vorige eigenaar er niet zelf in zitten dremelen of dat laten doen?)
mijn glazen bol geeft alleen maar sneeuw..
 
Maar dan begrijp ik niet hoe die vanuit stilstand perfect optrekt met een 21 mm tot de 30
Als je maar wat carburateurs aan het wisselen bent, zonder naar de sproeier of afstelling te kijken, heb ik het idee dat je wel meer niet begrijpt. Buiten een 100% originele setup, zijn dit soort dingen nooit plug and play. Het heeft afstelling nodig. Net als de overbrenging.
 
Back
Top