This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Speedfight 2 elektrische oliepomp?

Speedfight2.

New Member
Kan iemand mij helpen door uit te leggen wat dit kastje is en doet? En waarom hij doorgebrand is en kan ik het repareren?
Mvg devon
 

Attachments

  • 49EC1C6E-323C-4632-BA76-5467DEB18FCB.jpeg
    398.7 KB · Views: 76
Devon,

de functie van dit kastje is tweeledig.
Het is een CDI en de sturing van de elektrische oliepomp in één behuizing.

Vele Peugeot's hebben dit onderdeel.
Google maar eens op Dellorto 16830.

Ik weet niet waarom deze is doorgebrand, misschien wel een kortsluiting in je oliepomp????

Ik heb zo'n ding nog nooit open gemaakt en weet ook niet of dit überhaupt gaat omdat zulke onderdelen meestal gevuld zijn met een soort hars, net als de meeste CDI's.
En alsik het brandgat in de behuizing zie denk ik ook niet dat er hier veel te redden valt want de printplaat met de elektronische onderdelen zal nog veel erger eraan toe zijn.

Wat wel vreemd is dat ik maar 6 draden tel als ik naar de foto kijk.
Het zogenaamde ACPH of ACPH1 heeft er 8.

Heb jij misschien een aparte CDI?
 
Last edited:

Onderaan de foto zit vgm de cdi?
Post automatically merged:

Hier onder ziet u de foto
 
Last edited:
Dus eigenlijk kan ik hem er beter af halen, weet je mischien een video van hoe dat moet of kan je dat uitleggen?
 
Ja wat raad je mij aan om te doen
 
Klopt helemaal,
daarom vroeg ik ook in mijn bijdrage nr2
Heb jij misschien een aparte CDI?
Dit omdat ik het vermoeden had dat @Speedfight2. deze tussenvorm had omdat ik bij nader inzien op de foto te weinig draadjes telde.

Wat ik wel vreemd vind is dat als ik op het nummer zoek wat op zijn pompsturing staat ik elke keer weer uitkom bij de gecombineerde versie (CDI+sturing), maar ook bij de 6-pins versie (alleen sturing)
 
Last edited:

Maar stel ik bestel dit
is het niet goedkoper/makkelijker om het oliepomp ding te verwijderen?
 
is het niet goedkoper/makkelijker om het oliepomp ding te verwijderen?
Tuurlijk is dit mogelijk maar dan moet je zelf wel iedere keer als je tankt opletten hoeveel liter heb ik getankt en 1/50 deel 2-takt olie bijmengen bij de benzine.

Ik zou nu wel opletten met rijden want waarschijnlijk draait de oliepomp nu niet en krijg je onherroepelijk een warmloper of zelfs een vastloper.

Eerlijk gezegd zou ik toch eens uitkijken naar zo'n nieuwe/gebruikte sturing, het best eens navragen bij een Peugeot dealer.
Je houdt dan fijn alles origineel en hebt er geen omkijken naar, buiten dan het 2-takt olietankje volhouden.
 
Ja het bezine mengen met olie kan ik wel, is het makkelijk om oliepomp eraf te halen/niet werkend maken
 
Het is gewoon een kwestie van die module die je momenteel defect hebt uit de connector te trekken zodat de oliepomp zeker niet kan draaien.
Daarna het dunne slangetje van je oliepomp naar de carburateur of spruitstuk af te trekken van de carburateur of spruitstuk en het vrijgekomen nippeltje op je carburateur of spruitstuk af te sluiten met een rubberen dopje of een stukje slang met een boutje erin gedraaid zodat het blokje geen valse lucht kan trekken.
Verder om te voorkomen dat je olietank langzaam leeg druppelt over de stoep, ook aan het uiteinde van het losgetrokken slangetje een boutje in draaien of het olietankje legen.
 
Oke dan doe ik dat totdat ik geld heb en dan koop ik nieuwe. Heel erg bedankt voor het helpen
 
Ik heb zo een 8 punt systeem op mijn django zitten en heb de indruk dat het kapot is. Oliepompje zelf tikt als ik de stekker erop steek , maar er komt geen olie in het darmpje van de pomp naar de carb….
 
Ik heb het zwarte kastje langfang , het oliepompje werkt , als ik het ‘ontlucht’ dan hoor je hem tikken. Heb op amazon een nieuwe cdi besteld 30 euro kost ie daar en het is blijkbaar nog een onbegrensde ook. Dinsdag komt ie aan , ben benieuwd , ik denk wel dat ik zonder olie heb gereden een 2 tal kilometer en toen viel ie stil. Nu heb ik wel gelezen dat in deze cdi een beveiliging zit die de motor doet stilvallen als hij geen olie pompt dus hopelijk…