Speedfight 100cc choke

Foke

Well-Known Member
Mijn 100cc Speedfight start prima maar als ik na een minuutje weg wil rijden dan komt hij nauwelijks op toeren en rookt behoorlijk, veel gas geven en zodra hij warm is loopt ie weer als een zonnetje, rest van de dag (zolang hij nog redelijk warm is) geen probleem met oppakken toeren en ook weinig rook. Zit nieuwe bougie in.
Wat kan dat zijn, blijft choke (als hij die heeft) hangen of sproeier ?
Wie kan me wat wijzer maken ?
 
Advertisement - register to remove this

dat klopt , maar dan is de choke juist wel goed.

wat voor olie tank je?

mischien even een nieuwe bougie erin , mischien is er ook wel een te grote sproeier in gedraaid oid.

maar over het algemeen doet een sf100 het altijd wel een beetje zo.
 
sf100 choke ?

De bougie zit er net 100 km in en de olie is van Valvoline, DuraBlend scooter olie. Wat de sproeier betreft weet ik niet, heb hem pas een maand en weet eerlijk gezegd niet hoe daar bij te komen. Kom van een 600cc motor en zo'n blok is wel iets anders, Foke
 
De bougie zit er net 100 km in en de olie is van Valvoline, DuraBlend scooter olie. Wat de sproeier betreft weet ik niet, heb hem pas een maand en weet eerlijk gezegd niet hoe daar bij te komen. Kom van een 600cc motor en zo'n blok is wel iets anders, Foke

mijn peugeot sv 125 had dit probleem precies hetzelfde, niks ernstig mee en juist een teken dat de carb goed staat en dat er olie in komt!

dus ik zou me er niet zo erg druk over maken
 
Back
Top