peugot speedfight 1 100cc

de Guust

Well-Known Member
zo goedemorgen,

Heb dit forum bij toeval gevonden, en het ziet er gelikt uit al zeg ik het zelf.

heb effe aan het rondkijken geweest omdat ik met enkele vragen zit en weet niet hoe wat het beste te doen.

Ik heb inmiddels een jaar een speedfight 100cc, hij is geheel standaard, geen opvoerhandel erop.

max snelheid die ik kan halen is 85 wind af 90, is dit de normale snelheid of niet?? ik ga er de snelweg niet mee op omdat ik dan door vrachtwagens ingehaald wordt en das mij te link.

verder wat kan ik doen om er meer snelheid uit te krijgen, het hoeft geen straaljager te worden maar 100 a 110 zou toch wel mooi zijn, het is wel de bedoeling dat ie dit over 2 jaar ook nog dioet en hij moet wel betrouwbaar blijven, daar ie altijd voor woon-werk verkeer gebruikt wordt.

aangezien hier nogal wat know how zit wil ik jullie vragen wat ik het beste kan doen, en vooral waar kan ik terrecht voor onderdelen??

ik ben een absolute nitwit op scootergebied, ik ben nog van de zundapp en kreidler generatie, dus alles is eigenlijk nieuw voor me, dus vergeef ma als ik nou te veel domme dingen vraag, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken en kom niet echt veel verder, dus voordat ik allerhande zaken ga aanschaffen wat eigenlijk weggegooit geld is, hoop ik dat ik hier verder kom.

bvd groeten Guust
 
Advertisement - register to remove this

Hello, welkom op het forum hier! Ik heb zelf een aerox 100cc en liep standaard ook maar 83km/u(exacte snelheid!,op teller 95). Was voor mij ook te traag! Er zijn gemakkelijk onderdelen voor te vinden maar je met het wel altijd bestellen aangezien er niet veel zijn die ermee rondrijden! Ik zelf had al een stevige setup die nog zeer betrouwbaar was! alleen het verbruik was iets meer... Dit was de setup:

*Malossi 115cc stage 2 tuned (gietijzeren met ovaalpoort)
*Malossi delta clutch koppeling
*Malossi torque driver(poulie)
*Malossi Multivar 2000 voor 14pen
*Malossi trekveren, drukveer en gewichten
*Malossi vl14 membraam + carbonfiber membraamplaatjes
*Dellorto 21mm carbu
*Technigas RS voor 100cc
*Platium bougie
*champion bougiedop

hiermee heb ik 10,5Pk mee gescoord! En is nog steeds een zeer betrouwbare setup! Was vooral een heel koppelrijke setup! Hiermee haalde ik de 100-110Km/u werkelijke snelheid! Er was ook een malossi vertanding te koop waardoor ik 120-130 mee zou kunnen halen... Maar dan geef je een tikkeltje power af bij het optrekken omdat je je powerband rekt... Ik heb die vertanding niet gestoken omdat ik het koppel bij het vertrekken zeer aangenaam vond! Trok lichtjes omhoog! :p

Na 3 a 4 maand wilde ik meer en heb ik een lc blok gestoken met een 70cc cilinder. Voor de power en niet de betrouwbaarheid! ;)

succes ermee!

grtz Blue Shark! :W
 
de Guust said:
zo goedemorgen,

Heb dit forum bij toeval gevonden, en het ziet er gelikt uit al zeg ik het zelf.

heb effe aan het rondkijken geweest omdat ik met enkele vragen zit en weet niet hoe wat het beste te doen.

Ik heb inmiddels een jaar een speedfight 100cc, hij is geheel standaard, geen opvoerhandel erop.

max snelheid die ik kan halen is 85 wind af 90, is dit de normale snelheid of niet?? ik ga er de snelweg niet mee op omdat ik dan door vrachtwagens ingehaald wordt en das mij te link.

verder wat kan ik doen om er meer snelheid uit te krijgen, het hoeft geen straaljager te worden maar 100 a 110 zou toch wel mooi zijn, het is wel de bedoeling dat ie dit over 2 jaar ook nog dioet en hij moet wel betrouwbaar blijven, daar ie altijd voor woon-werk verkeer gebruikt wordt.

aangezien hier nogal wat know how zit wil ik jullie vragen wat ik het beste kan doen, en vooral waar kan ik terrecht voor onderdelen??

ik ben een absolute nitwit op scootergebied, ik ben nog van de zundapp en kreidler generatie, dus alles is eigenlijk nieuw voor me, dus vergeef ma als ik nou te veel domme dingen vraag, maar ik ben al een tijdje aan het zoeken en kom niet echt veel verder, dus voordat ik allerhande zaken ga aanschaffen wat eigenlijk weggegooit geld is, hoop ik dat ik hier verder kom.

bvd groeten Guust

een gemiddelde speedfight 100 moet tochn wel 95/100 willen volgens mij , ik heb er op 2 gereden en liepen beide net geen 100 , de viva city's 100 lopen net wat sneller btw.

kijk , het is en blijft een laagtoerige 100cc , die zal dus wel veel trekkracht hebben (alhoewel mij dat bij sf100 tegenviel) , maar de topsnelheid is dus niet zo hoog , het motortje is dus gewoon al niet snel , maar wel betrouwbaar!

ga je nu heen en zet je er van allerlei spul op word de betrouwbaarheid natuurlijk minder , het lijkt me niet de bedoeling dat je straks 80 km rijd op de sf en dat de boel dan kapot loopt , want dan kan het raar aflopen.

mja , wil je echt perse sneller zijn er veel dingen te koop zoals cilinderkits , uitlaten , carburateurs ,vertandingen, variateurs etc.

std zit er een 17,5mm carburateur op , deze zou je kunnen vervangen door een van 21mm , andere variateur erin mischien. dit zou je eerst erin kunnen zetten , dan hoef je iig de cilinder etc. nog niet los te pakken. je kunt altijd later nog meer er aan doen , maar dit is eerst en mooi begin
 
Back
Top