als koelvloeistof in je cilinder komt dan verlies je alleen vermogen en ik kan het weten .
Nee het is echt bougie/ontsteking je heb last van een verkeerde vonk.detonatie misschien moet je verbrandingskamer iets aangepast worden zoals Ridderruud weleens vermeld heeft
Gebruik nou gewoon elf 124 .......... dan ben je van het probleem af .. zelfs als je redelijk arm mengsle hebt... is gewoon wonderbenzine.... dit is pure pingel door een te hoge compressiewaarde........
En je hebt het echt niet perse nodig, als je echt last van pingel heb gewoon je binnenkop uit laten draaien. En anders ff je squish wat ruimer zetten..
Originally posted by mhr4ever Dat wil je niet weten......shit kost 5 euro :|
En je hebt het echt niet perse nodig, als je echt last van pingel heb gewoon je binnenkop uit laten draaien. En anders ff je squish wat ruimer zetten..
Ja weet je ook wat een nieuwe zuiger kost en als het goed fout gaat een nieuwe cilinder en krukas die naar de getver gaat door metaal in de lagers...???
Binnenkop uitdraaien kan maar als dat niet goed gebeurt kost het bergen vermogen....enne squish ruimer zetten hoeft lang niet altijd te helpen .. en als je dat doet kost het vermogen doordat je hem zo ruim moet zetten dat je dus de comp. verhouding ermee gaat beinvloeden..... en je haalt de werking van de squish weg... dan praat ik over 0,7 tot 0,9 mm.. btw welke carb en uitlaat gebruik je .. het kan ook nog zijn dat je een te krappe tail op de uitlaat hebt.....
En ga je kop eens uitliteren .. oftewel kijk eens hoe je compressie verhouding ligt... een normale verhouding is 1:14 ongeveer dan heb je de minste verliezen. maar ach een wat hogere compressie zorgt ook voor vermogen maar te hoge compressie weer voor vermogens verlies.. is dus een moeilijk te testen iets zonder testbank.....
Ligt dan niet aan de uitlaat maar dus aan je compressieverhouding .. en dus moet je je kop uitliteren .. oftewel de compresieverhouding uitrekenen... dat doe je met vloeistof en een pipet..... volgens mij is dit ook al eerder uitgelegd.. dus .... search
suc6