Opzich denk ik dat de spoelsnelheid van de Manston en Speed gelijk zijn....
Ongeacht de vorm van de verbrandingskamer. Sommige mensen hebben de gaten in de kop wel eens vergroot.
Laten we het eens zo stellen. Bereken de oppervlakte van de Koelvloeistofgaten in de kop. Bereken hiervan de oppervlakte.
Pak dan eens een koelslang, en bereken de oppervlakte van de koelvloeistof-doorgang.
Kijk eens wat een grotere diameter heeft. Naar mijn mening, zijn alle gaten in de kop, GROTER dan die oppervlakte van je koelslang. Dit betekend dat je koelvloeistof in verhouding SNELLER door de kop stroomt, dan door de koelvloeistof-slang.
Ik ben dus van mening, dat deze kop zorgt voor een betere afvoer van de ontstekingswarmte. En niet zorgt voor koelvloeistofdruk verschillen in de cilinder. Voor de rest, kan ik vrij weing voordelen verzinnen.
Is dit nu allemaal onzin wat ik vertel? of juist waar? Wie heeft hier een andere verklaring voor?