speciale begrenzing TKR

the_wicked

Well-Known Member
Me mokke heeft een peugot TKR en tschijnt dat ze die niet kan opvoeren
Het schijnt dat er een begrenzing in de motorblok zit

Mijn vraag is kan dat?
Hoe krijg ik dat eruit?
Hoeveel en waar zitten de begrenzers van die brommer?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Grtz
 
Advertisement - register to remove this

srry dat ik deze terug boven haal, maar zetten jullie die buitenste ring er dan terug op? of laat je de ring en begrenzingsplaat er bijde uit?

Vriendin wil namelijk ook wel wat sneller gaan, maar heb zelf geen ervaring met peugeot.
vario_ontrenzen_rollen_vervangen_peugeot_pic_11.jpg

Volgens mij is't alleen die plaat er vantussen halen, buitenste mag er terug op, niet?
 
Peugeot blokken hebben soms zogeheten ''anti-opvoer nokken'' in het carter zitten. Deze zitten dan boven de krukas. De standaard cilinder heeft een uitsparing in het cilinderhemd (buitenzijde) waar de nokken in passen. Monteer je een andere cilinder, dan zul je er snel achter komen dat het cilinderhemd tegen de nokken aan komt en montage niet mogelijk is.

Oplossing, bij 50cc heb je genoeg ruimte om aan de buitenzijde van het hemd een stukje weg te slijpen om zo pas te maken. Bij 70cc is het cilinderhemd te dun en zul je de nokken uit het carter moeten slijpen.
 
Stinkvinger said:
Peugeot blokken hebben soms zogeheten ''anti-opvoer nokken'' in het carter zitten. Deze zitten dan boven de krukas. De standaard cilinder heeft een uitsparing in het cilinderhemd (buitenzijde) waar de nokken in passen. Monteer je een andere cilinder, dan zul je er snel achter komen dat het cilinderhemd tegen de nokken aan komt en montage niet mogelijk is.

Oplossing, bij 50cc heb je genoeg ruimte om aan de buitenzijde van het hemd een stukje weg te slijpen om zo pas te maken. Bij 70cc is het cilinderhemd te dun en zul je de nokken uit het carter moeten slijpen.


ja leuk ?

en wat heeft dit met het sneller maken van een Peugeot te maken?

in TKR zit dat iig niet in btw..
 
Back
Top