Speakerset Radio Interference??? vreemde praktijken.

Daniel@NRG

Well-Known Member
Hey mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe 5.1 set gekocht van Logitech. ( X530 ). Nu heb ik echt een heel vreemd probleem: Als ik het volume laag heb staan, en geen gebruik maak van de boxen, dwz geen muziek luisteren of gamen, dan hoor ik radio uitzendingen uit de speakers komen, soms vrij hard ook nog

Toen ik stemmen hoorde dacht ik eerst een psychiater nodig te hebben

Hoe kan dit? en hoe kan ik het oplossen, lijkt mij dat het door 1 van de kabels opgepikt wordt?

Grt,
 
Advertisement - register to remove this

Hey mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe 5.1 set gekocht van Logitech. ( X530 ). Nu heb ik echt een heel vreemd probleem: Als ik het volume laag heb staan, en geen gebruik maak van de boxen, dwz geen muziek luisteren of gamen, dan hoor ik radio uitzendingen uit de speakers komen, soms vrij hard ook nog

Toen ik stemmen hoorde dacht ik eerst een psychiater nodig te hebben

Hoe kan dit? en hoe kan ik het oplossen, lijkt mij dat het door 1 van de kabels opgepikt wordt?

Grt,
Huh? Dat kan echt niet hoor.
Ik denk dat je gewoon iets op de achtergrond aan het staan op je pc. Want een 5.1 zijn alleen losse kabels die aan elkaar zijn verbonden. En er zit echt geen "antenne" of iets anders op wat iets opvangt, want dan zou er ook een frequentie moeten gekozen zijn. Luister maar eens goed, maar dit geluid komt echt van je pc of van een andere pc/radio in huis:)
 
Kan idd. Ik heb het bij gewone voorversterkte luidsprekers ook wel eens gehoord. Hoe het nou kan ben ik nog niet achter, maar dacht aan de magneet die zoiets oppikt ofzo?
 
Zitten genoeg spoelen en draden in de versterker om radio-signalen op te pikken.
Al een geaard stopcontact geprobeerd?
 
Back
Top