This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

speakerkist: Hoe haal je het beste uit je speaker

DryUrTears

Well-Known Member
Hey,
Ik moet nu een kistje voor men boxen maken dus ik vroeg me af wat het beste was:
1 kistje per box
Of
1 grote box

Kan ik binnen in het kistje iets steken zodat het nog luider gaat?
en zo voort...

Tips zijn welkom!

mvg
Bjarmi

Bedoel je dan speakersetje voor in je buddy of waar doel je op?

Het slotbakje van een mbk booster het is niet zo groot er staat een foto in mijn ander topic (speakers in een mbk booster?).
Er staan daar ook foto's van de hele instalatie dat in die speaker kist dan moet komen.

mvg
Bjarmi

Mooi geluid krijg je er toch niet uit. Het beste kun je gewoon één 3-weg speaker nemen en dan een zo groot mogelijke. Hele buddy gebruiken als klank kast.

Akoestiek is een lastig begrip. Als je echt het beste geluid uit je box wilt krijgen zul je sowieso een ontluchtingsgat moeten maken, maar ook de diameter hiervan is van belang en ook de vorm van de binnenkant. Je zou eens op google kunnen kijken naar de binnenkant van professionele boxen, misschien doe je wat inspiratie op.

eindelijk een deftig antwoord bedankt

Professionele boxen werken met schotten e.d., dat gaat je niet lukken in een scooter. Ook een "ontluchtings gat", normaal poort genaamd is niet altijd nodig, zeker niet bij kleine speakers. Het beste is vaak juist een gesloten behuizing, welke dus goed lucht dicht is. Wil je echt goed geluid.... dat lukt je gewoon niet in een scooter. Wat voor scooter gaat het overigens om? En wat voor speakers? Versterker?

Het gaat mij niet echt om een fantastisch geluid het geluid van mijn computer boxen is genoeg voor mij.
hier staat alles in
http://forum.scooterforum.net/forum/f110/speakers-een-mbk-booster-189432/

Los in de buddy leggen En van die standaard computerspeakertjes komt sowieso een poepgeluid uit. Kun je beter een goedkoop 2.1 setje pakken van een computer, daar komt al een stuk beter geluid uit, maar verbruikt ook weer meer stroom.