This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Spanningregelaar probleem

umbrow

Active Member
Beste leden,
Ik heb een vervelende probleem.
Na dat mijn batterij leegraakte ben ik erachter gekomen dat mijn spanningsregelaar van mijn kymco agility 50 het begeven had, ik heb eentje besteld en erop gestoken, mijn batterij laad lekker op maar mijn verlichting was weggevallen, enkel mijn remlicht en knipperlichten werken nog.
Ik dacht dat de spanningsregelaar defect zoutoegekomen zijn, dan maar nog 1 besteld maar van ergens anders.
Eens toegekomen en erop gestoken werkten mijn verlichtingen, maar deze keer laadde mijn batterij niet op !
Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?
Mvgr

Welke scooter is het?
Kymco agility 50
Post automatically merged:

Ik heb dus 2 nieuwe spanningsregelaars.

Bij de 1 ste :
Lichten werken wel, maar de batterij laad niet op

Bij de 2 de :
Lichten werken niet, ( enkel remlicht) maar de batterij laad wel op.
Eigenaardig !

Last edited:
Als de lichten goed fel werken. En alleen de accu niet op laat lijkt dat me voor nu de beste optie.
Maar ik zou even je bedrading door meten ik denk dat daar iets niet goed zit.

Als de lichten goed fel werken. En alleen de accu niet op laat lijkt dat me voor nu de beste optie.
Maar ik zou even je bedrading door meten ik denk dat daar iets niet goed zit.
Bij de eene spanningsregelaar laad de batterij wel op bij de andere niet,
En degene die de batterij niet oplaad werken de lichten wel, dus de bedrqding zal in orde zijn aangezien de lichten bij de eene regelaar wel. Werkt

Zou je niet even en andere spanningsregelaar kunnen lenen. Of een van de 2 die je nu hebt testen op een scooter van een vriend. Om nou weer een nieuwe te kopen is ook geldverspilling

Zou je niet even en andere spanningsregelaar kunnen lenen. Of een van de 2 die je nu hebt testen op een scooter van een vriend. Om nou weer een nieuwe te kopen is ook geldverspilling
Ik heb nog een kymco waarmee mijn zoon naar zijn werk is, zou ik de regelaars daar eens op testen ?
Maar ik heb schrik dat het daar iets zal stukmaken.

Ik heb nog een kymco waarmee mijn zoon naar zijn werk is, zou ik de regelaars daar eens op testen ?
Maar ik heb schrik dat het daar iets zal stukmaken.
Als ze passen kan dat let dan wel op dat de draden overeen komen. Er zijn namelijk spanningsregelaars die op elkaar lijken maar het niet zijn.

Wat je denk ik beter kan proberen. Zijn spanningsregelaar op jou scooter en kijken wat die doet. Werkt alles dan wel. Dan zijn die 2 gewoon kapot

Ik zou als eerste toch even gaan meten aangaande de spanning die uit de stator komt.
Het laad circuit en het stabilisatie gedeelte voor je lampen is een apart gedeelte in je regelaar
Kan best zijn dat je heeeel toevallig twee getroffen hebt waar een gedeelte van defect is .
Aan de andere kant ga je nu een goede proberen in jou scooter en zit er een fout in de stator heb je drie defecten

Je hebt groot gelijk, van daar dat ik schrik had.
Ik ga de 2 regelaars eens op de andere scooter eens proberen.

Waren de nieuwe regelaars origineel of een universele aftermarket?
Ik vraag dit omdat de aansluitingen van sommige regelaars toch anders zijn uitgelegd ondanks dat de connector hetzelfde is, zoals dit ook al opgemerkt is door @Aidan384838 .

Als ze passen kan dat let dan wel op dat de draden overeen komen. Er zijn namelijk spanningsregelaars die op elkaar lijken maar het niet zijn.

Ja sparky dat is natuurlijk zo , maar als je een regelaar koopt met dezelfde aansluitingen kun je dit dus niet zien , is dit op een of andere manier door te meten? Er staat bij de aan sluitpunten niet op wat wat is.
Alleen als je hem van een andere scooter afhaalt zou je de draad kleur kunnen noteren en kijken wat wat is als de kleuren niet hetzelfde zijn van de scooters via een schema.

Dat is nou juist het probleem Arie, dit kun je helaas aan de buitenkant niet zien.
Je zou eventueel een weerstandsmeting kunnen doen tussen alle pinnen van de connector en deze vergelijken met de metingen van een originele goeie, als je die hebt, wat onwaarschijnlijk is als je een nieuwe hebt gekocht omdat de oude defect is/was.
Daarom beter altijd een originele spanningdregelaar kopen of een aftermarker waar expliciet bij vermeldt staat dat hij geschikt is voor jouw merk en type scooter.