Nawidk said:een kleine maand geleden waren mijn knipperlichten van mijn piaggio zip 4 takt spontaan gestopt met knipperen
Ze branden continue het aparte ook is het is gewoon tijdens het rijden gebeurd opeens op de rotonde knipperen ze niet meer dus indicatie lampje van knipperlichten blijft ook gewoon brandenWat bedoel je hiermee, branden de knipperlichten continue of helemaal niet meer?
Wat ik niet begrijp is waarom je een startrelais vervangt in een poging om je knipperlichten te repareren, waarom?
***Off-topic***Ik zou er een 68 cc onder pleure
Ja probleem is dus ik heb werkelijk waar geen idee waar het relais zit van de knipperlichten op een zip en de wok kreeg ik voor mijn snelheid, doorgezaagde cdi***Off-topic***
Waarom reageer je zo ?
Zit je om aandacht verlegen ?
Heeft niets met de vraag van TS te maken...!!!
***On-topic***
@Nawidk
Volgens mij bedoel je het knipperlichtrelais i.p.v. het startrelais.
Heb je al gekeken of er corrosie zit bij de aansluitingen van de knipperlichten of het relais ?
Corrosie kan overal in de scooter zitten.
Denk aan: printplaat in cockpit, achterlicht, schakelaars enzovoort...
---------------------------------------------------------------------------
Even een andere vraag:
Waarom heb je een WOK gekregen ?
Is dit omdat je knipperlichten niet werken of is er meer aan de hand ?
Knipperlichten zijn wettelijk niet verplicht op een scooter maar zijn toegestaan.
Zie onderstaande link.
Wat zijn de regels voor verlichting en reflectie op mijn brommer of scooter?
Op uw brommer of scooter moet goede verlichting en reflectoren zitten. Als u in het donker rijdt, moeten het voorlicht en het achterlicht op uw brommer of scooter aan zijn. Dit geldt ook bij slecht zicht.www.rijksoverheid.nl
Trouwens: er staat in de wet dat men richting moet aangeven bij links/rechts afslaan of veranderen van rijbaan.
Een hand uitsteken voldoet dus aan deze regel...
EDIT:
Hier nog een link over de verlichting voor de brommer/scooter:
2006 zit op de teller 14000
- Achter de kappen onder het zadel.geen idee waar het relais zit van de knipperlichten
Was inderdaad de spanningsregelaar die defect was, was een imitatie spanningsregelaar, die gaan dus maar 3 maandjes meeIk zie ineens bij de titel van dit draadje "Solved" staan!
@Nawidk , wat was het probleem uiteindelijk?