snor scooter baotian afvoeren

E30 Jim

New Member
hallo. ik heb van de week een snor scooter baotian bt49qt-12 gekregen.
ding rijd best goed. maar er zit een draadje van de cdi na het koppelingshuis. als die er in zit loopt hij netjes 30km. en als ik die los koppel loopt hij 65km.
als hij dus begrenst is en loopt 30km kan ik alleen half gas geven als ik 30km rij en vol gas ga smoort hij.
het liefst zou ik hem gewoon 30 a 33 km altijd willen hebben zonder ontgrenzer of zo. wil geen gezeik enzo hebben.
moet er wel bij zeggen ik snap nog geen zak van scooters. 20 jaar geleden reed ik met schakelbrommers. nu 20 jaar later eerste scooter.
wie kan mij helpen met wat ik moet doen.
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat de sproeier te groot is.. Want harder rijden heb je meer mengsel nodig. Bij langzamer heb je dan juist teveel mengsel op dat moment..

Kwestie van de carburateur goed afstellen zou het probleem moeten oplossen.
 
Denk dat de sproeier te groot is.. Want harder rijden heb je meer mengsel nodig. Bij langzamer heb je dan juist teveel mengsel op dat moment..

Kwestie van de carburateur goed afstellen zou het probleem moeten oplossen.
dat probleem heeft hij niet als hij van de begrenzer af is. dan kun je gewoon volgas gaan. kan het trouwens ook zijn dat er een 45km cdi in zit? of kan een standaard 25 cdi onbegrenst ook 65 km lopen?
 
Ik denk dat de vorige eigenaar de cartersensor heeft afgekoppeld en gelijk een grotere sproeier heeft gestoken want ik zeg altijd, iemand die harder moet werken moet meer eten.

Als jij nu deze scooter weer begrensd door de cartersensor weer aan te sluiten hoeft je scooter weer minder te werken en hiermee ook minder te eten.

Dus ik ga met de gedachtegang van eurokit mee.
 
dat probleem heeft hij niet als hij van de begrenzer af is. dan kun je gewoon volgas gaan. kan het trouwens ook zijn dat er een 45km cdi in zit? of kan een standaard 25 cdi onbegrenst ook 65 km lopen?


Ik bedoel te zeggen dat als je hem weer begrensd, hij dus minder benzine nodig heeft. Anders komt er steeds dezelfde hoeveelheid benzine binnen zoals hij ontgrensd zou zijn.. Je houd er gewoon een zwart geblakerde cilinder en kop aan over.
 
sproeiers maakte niets uit. had een 45km cdi gekocht met 2 varioringen. van alles geprobeerd maar met deze cdi blijft hij 45 lopen zelfs met 2 varioringen..
 
Het is vanuit het forum lastig te zeggen wat er allemaal eraan veranderd is.. Zonder iets te weten of gezien te hebben is het moeilijk daar een antwoord op te geven.. Wellicht kan je hem anders bij de dealer brengen, want die kan zo zien wat eraan gepast moet worden om het ding rond de 30 km/u uur te laten rijden.
 
Back
Top