This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

sneller optrekken? // wil niet stationair draaien

streetscraper

Well-Known Member
ik heb een yamaha neos met deze setup:

* 50cc standaard
* 12mm PHBN carburateur
* doppler filter
* stage 6 pro uitlaat
* niks van begrenzers meer

(aan de rest is niks veranderd)

afstelling:

* sproeier 90
* luchtschroef +/ 1.5 slag
* stationairschroef helemaal opengedraaid
* 4.8 gram gewichtjes (malossi)

nu heb ik twee problemen:

1. hij trekt niet hard genoeg naar me zin
2. hij blijft niet stationair draaien.

ik heb geen dip meer als ik rijd maar het gaat me om de één of andere rede te traag (optrekken dan. En dat niet willen stationair draaien is best vervelend :L

nu heb ik even mijn gewichtjes die erin zaten gewogen (zelfde als die erin zaten met ontgrensde sito):

4 gram :? nu zit er dus 4.8 gram in en me dip tussen 40 & 50 is weg maar trekt wel trager

Iemand die nog weet wat ik kan proberen/doen? Of zit er niks anders op dan over te stappen op racevario?
 
met zoon uitlaat zit je meestal rond de 6gram. (bij mn navigator zit ik op 6,5)
kan ook zijn dat je snaar of andere dingen op zijn.

edit: je hebt dus een stage 6 pro? geen sito+? dan zit je meestal lichter in gewicht, ik had sito+ gelezen :s
 
Last edited:
Stationairschroef eruit is minder stationair lopen..

StationairSchroef erin draaien is harder stationair lopen..

is beetje zoeken..

Luchschroef (1,5 slag open )
 
Begin maar eens met die pauperfilter eraf te trekken en een normale erop te zetten.
 
heb het probleem al gevonden waarom ie zo traag optrekt met wat wind tegen..Zuiger naar de kloten dankzij me dealer die te kleine sproeier gestoken heeft toen de uitlaat erop kwam..Want:

* start ampr
* gaat 50 met tegenwind en 85 na 5 km gassen en plat opt stuur -_-

dus ja maar ik krijg 20% korting op een nieuwe gelukkig..
 
jah maar hij wou eigenlijk niks geve maar toen ik zei dat ik hem overal ging zwart maken en ik daar nooit meer ging komen etc. (kom daar nog vaak =p) wou hij ma 20% geven..Kzou anders niet weten wat ik tegen hem kan doen...Ben al blij dat ie dat wilt doen..Maar ik heb nu 16.305 km gelopen kan ik dr 70 erop gooien? Want 50cc hoeft echt niet want die steekt tegen..