Sneller optrekken door andere vario (polini of malossi)

oudbrood

New Member
Goedemorgen,

Ik heb een Kymco agility 50 R12 uit 2014.
Zeer tevreden mee maarrrrrrr ik zou wat sneller willen optrekken.
Ik heb al wat gespeeld met lichtere rolletjes maar vraag mij af of er niet nog iets meer uit te halen is.
Ik wil geen hogere topsnelheid, wil onder de wok grens blijven.

Nu zijn er bijvoorbeeld van polini en malossi Vario setjes te krijgen (zelfs met drukveer en snaar).
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ga ik dan ook sneller optrekken?
Is dat die 60-80euro waard?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Ervan uitgaande dat je je huidige vario goed hebt afgesteld, zul je met een snelle vario niet veel meer trekkracht gaan ervaren. Wel hogere topsnelheid doordat de snaar hoger in de vario kan komen. Voor meer trekkracht heb je echt meer VERMOGEN / KOPPEL nodig en dat kun je nooit bereiken met veranderingen in de vario of de koppeling. Je moet dan echt gaan denken aan een grotere cilinder.
 
Ervan uitgaande dat je je huidige vario goed hebt afgesteld, zul je met een snelle vario niet veel meer trekkracht gaan ervaren. Wel hogere topsnelheid doordat de snaar hoger in de vario kan komen. Voor meer trekkracht heb je echt meer VERMOGEN / KOPPEL nodig en dat kun je nooit bereiken met veranderingen in de vario of de koppeling. Je moet dan echt gaan denken aan een grotere cilinder.
Dank je wel voor je reactie.
Hogere topsnelheid wil ik juist niet.
Dna ga ik daar geen geld in steken.
 
Nee daarom. Dat kun je wel weer wegregelen met shimmetjes maar je schiet er kwa trekkracht heel weinig mee op. Een 80cc cilinder kost ongeveer net zoveel en daar bereik je wel mee wat je wilt: aanzienlijk meer trekkracht en zelfde topsnelheid.
 
Ervan uitgaande dat je je huidige vario goed hebt afgesteld, zul je met een snelle vario niet veel meer trekkracht gaan ervaren. Wel hogere topsnelheid doordat de snaar hoger in de vario kan komen. Voor meer trekkracht heb je echt meer VERMOGEN / KOPPEL nodig en dat kun je nooit bereiken met veranderingen in de vario of de koppeling. Je moet dan echt gaan denken aan een grotere cilinder.
Als de riem dus hoger Kan klimmen vanvoor heb je dus een hogere topsnelheid...stel Dat je vanachter de vertanding aan past,kun je die ook aanpassen voor een hogere topsnelheid ?
 
Als de riem dus hoger Kan klimmen vanvoor heb je dus een hogere topsnelheid...stel Dat je vanachter de vertanding aan past,kun je die ook aanpassen voor een hogere topsnelheid ?
Heeft geen nut, lees je eens een beetje in over hoe een CVT werkt van een scooter. En die overbrenging aanpassen is sowieso geldverspilling bij 4t
 
Goedemorgen,

Ik heb een Kymco agility 50 R12 uit 2014.
Zeer tevreden mee maarrrrrrr ik zou wat sneller willen optrekken.
Ik heb al wat gespeeld met lichtere rolletjes maar vraag mij af of er niet nog iets meer uit te halen is.
Ik wil geen hogere topsnelheid, wil onder de wok grens blijven.

Nu zijn er bijvoorbeeld van polini en malossi Vario setjes te krijgen (zelfs met drukveer en snaar).
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ga ik dan ook sneller optrekken?
Is dat die 60-80euro waard?

Alvast bedankt voor de reacties!


Met een power one vario van 30 euro bereik je precies het zelfde.

Wil je harder van ze plek accelereren dan heb je een grotere cilinder nodig.

Zelfs 63cc is al een aardige verbetering. Je hebt meer kracht zodat je rollen wat zwaarder kunnen en daardoor lager in toeren kan draaien.
Een originele cilinder dat is echt niks voor zo`n blok.
 
Back
Top