Sneller later optrekken Aerox

Hiddeh

Well-Known Member
He,
Ik heb sinds een paar maanden een Yamaha Aerox, 2002, die in Oktober is teruggevoerd van 110 naar 60.
Dit met een Sito Plus en een 50cc cilinder ipv Yasuni R en 70cc.

Hij rijdt nu lekker 60, relexte snelheid voor mij, val niet op voor de politie en harder hoef ik dus niet. Alleen nu begin ik steeds meer te merken als ik vergelijk met andere scooters dan mijne wel heel erg langzaam optrekt.
Vrienden van mij hebben lagere tops en trekken veel harder op. Zelfs stock scooters.

Me broer zei ookal dat het abnormaal was hoe langzaam hij optrok.

Nu wil ik er wat aan gaandoen, maar wat zou nog meer kunnen helpen naast het afstellen van de scooter?
 
Advertisement - register to remove this

xunit said:
gewoon andere koppeling erin bakken.. als je 70 heb gehad en dat nie eens weet :x


hoezo gelijk een andere koppeling, als deze niet versleten is dan is dat nergens voor nodig!

topicstarter:
wat je beter kan doen is je scooter gewoon GOED AFSTELLEN, dan loopt een 50cctje met een begrensde sito plus best lekker. :)

wat is je huidige afstelling nu, ??
 
nog sterker , met een andere koppeling zul je waarschijnlijk NOG minder optrekken., dikke BS dus..

het gaat gewoon niet samen , zacht rijden en snel optrekken....

je knijpt het vermogen af ,niet alleen de snelheid , dus als ie sneller moet trekken zal die ook meer vermogen af moeten geven en dus sneller lopen..
 
jeroenaerox said:
hoezo gelijk een andere koppeling, als deze niet versleten is dan is dat nergens voor nodig!

topicstarter:
wat je beter kan doen is je scooter gewoon GOED AFSTELLEN, dan loopt een 50cctje met een begrensde sito plus best lekker. :)

wat is je huidige afstelling nu, ??


Waaraan kan ik dit zien? Ik heb het bij Sunder in Den Hoorn laten doen, en het is waarschijnlijk gewoon goed afstellen, verder niets anders?
 
(Goede Rollen ) Gele Trek en Gele drukveer dan trekt ie best wel aardig...
Maja het is precies wat melf zegt ''hard'' optrekken gaat meestal samen met vermogen toename .Maar dit is denk ik aardig wat je bedoelt
 
hoe weet jij nou of dat ie gele treveren en een gele drukveer nodig heeft....

een begrensde scooter zal nooit hard optrekken. zkkr niet als je een 70cctje gewend bent. als de dealer hem goed heeft afgesteld kun je waarschijnlijk gewoon niet harder optrekken.

een scooter die hard optrekt en een lage top heeft is (bijna) niet te maken
het is of alles of niets. maar dit is al 100000 keer gezegd
 
Denk dat het ook wat aan je afstelling ligt en je cilinder die mss al wat versleten is. Stockscooters trekken idd (Begrensd) lekker op, maar dat is omdat die cilinder nog geen km's heeft ;) Ik zou zeggen, steek een goeie vario (multivar) en een goeie koppeling (flyclutch), en stel dit goed af, het zal denk ik al beter gaan. :)
 
hoe weet jij nou of dat ie gele treveren en een gele drukveer nodig heeft....

een begrensde scooter zal nooit hard optrekken. zkkr niet als je een 70cctje gewend bent. als de dealer hem goed heeft afgesteld kun je waarschijnlijk gewoon niet harder optrekken.

een scooter die hard optrekt en een lage top heeft is (bijna) niet te maken
het is of alles of niets. maar dit is al 100000 keer gezegd
Posted by paulus 88

aangezien ik al wat meer scooters met sito heb afgesteld en tig x met gele drukveer goed heb gezeten.... en nee trekken als een 70 doet hij niet ma hij zal redelijk optrekken mits goede rollen wat ik net al had vermeld. en als je egt hard wil trekken wat ik net ook al heb gezegd gaat dat zeker gepaard met vermogen (topsnelheid including) gepaard
 
Heavyvicer said:
Denk dat het ook wat aan je afstelling ligt en je cilinder die mss al wat versleten is. Stockscooters trekken idd (Begrensd) lekker op, maar dat is omdat die cilinder nog geen km's heeft ;) Ik zou zeggen, steek een goeie vario (multivar) en een goeie koppeling (flyclutch), en stel dit goed af, het zal denk ik al beter gaan. :)


een flyclutch is zonden van je geld zal egt vrijwel geen vermogenwinst opleveren. mischien pakt ie iets vlotter maar ik zie een flyclutch niet bepaald als een ''race'' kopeling. een andere koppeling is totaal niet nodig op deze setup
 
Back
Top