Snelheidsmeter zip doet raar

Ronan2005

New Member
Ik had een vraagje,
Ik heb sinds een tijd een piaggo zip 4t uit 2013
Ik loop tegen het probleem dat de kilometerteller het doet, maar de snelheidsmeter niet (goed) hij begint pas met oplopen als ik 20 kmh rijd. (Ik heb gechecked via gps) dus als ik 10 rijd op teller is dat rond de 30 gps.
Ik vroeg mij af of iemand weet waar het aan ligt want word er gek van.
 
Advertisement - register to remove this

Hoe concludeer je dat je kilometerteller het wel goed doet?
Kan goed zijn dat als je met de scooter niet harder rijdt dan 10 kmpu dat deze ook niet of niet goed telt.
Ik zou gewoon eens beginnen met het controleren van de meenemer bij het voorwiel en of de kilometerkabel soepel ronddraait.
 
en wat is de voornemen eigenlijk?
Niet de voornemen maar de meenemer.

Meenemer is in de volksmond dat schelp-achtig ding bij je voorwiel waarop je kilometerkabel wordt aangesloten.
Die meenemer, ook wel kilometeraandrijving, zorgt ervoor dat de draaiende beweging van je voorwiel wordt omgezet in de draaiende beweging van je kilometerkabel.

Als er iets scheelt met deze meenemer of als de kilometertellerkabel te stroef draait wil deze nog weleens slippen met als gevolg hetzelfde effect als jij ervaart.

shopping
 
Niet de voornemen maar de meenemer.

Meenemer is in de volksmond dat schelp-achtig ding bij je voorwiel waarop je kilometerkabel wordt aangesloten.
Die meenemer, ook wel kilometeraandrijving, zorgt ervoor dat de draaiende beweging van je voorwiel wordt omgezet in de draaiende beweging van je kilometerkabel.

Als er iets scheelt met deze meenemer of als de kilometertellerkabel te stroef draait wil deze nog weleens slippen met als gevolg hetzelfde effect als jij ervaart.

shopping
Voornemen was autocorrectie haha. Maar waar moet ik dan precies naar kijken? Want ik heb gister de teller uit elkaar gehaald en nu telt ie ps vanaf 15 ipv 10 dus is het nog erger
 
Back
Top