Snelheids meter doet het niet, blijft op 0

Lisa2006

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb nu 3 maanden een vespa sprint en mijn snelheids meter doet het inneens niet meer en mijn km teller blijft ook al een paar dagen gelijk staan.

De tijd brandstof en andere verlichtingen doen het nog wel… is dit zoals ik ergens anders las een draad die mogelijk vervangen moet worden of is het misschien meer en word het prijziger, scooter komt uit 2022.

Heb er trouwens ook geen ongeluk mee gehad etc het was gewoon random gebeurd. Mensen die misschien verstand hebben en kunnen vertellen hoeduur het ongeveer zal zijn om het te laten repareren ?
 
Advertisement - register to remove this

eerste wat te binnen schiet is dat (weet zo snel niet of jouw scooter dit ook heeft) de tellerkabel los zit.
als het goed is zit er links/rechts van je voorwiel een kabel aangesloten op de teller (ziet eruit als een rond ´mollentje´ die meedraait met je voorwiel).
als die tellerkabel niet aangesloten zit op de teller of de klokjes in je stuur, stopt ie met tellen.
wat ook kan is dat de teller niet meer werkt (inwerking van vuil e.d.)...

qua prijs om het te fixen: dat kunnen de monteurs je beter vertellen, aangezien de prijzen bij de scooterzaken niet allemaal hetzelfde zijn...
 
Hallo allemaal,

Ik heb nu 3 maanden een vespa sprint en mijn snelheids meter doet het inneens niet meer en mijn km teller blijft ook al een paar dagen gelijk staan.

De tijd brandstof en andere verlichtingen doen het nog wel… is dit zoals ik ergens anders las een draad die mogelijk vervangen moet worden of is het misschien meer en word het prijziger, scooter komt uit 2022.

Heb er trouwens ook geen ongeluk mee gehad etc het was gewoon random gebeurd. Mensen die misschien verstand hebben en kunnen vertellen hoeduur het ongeveer zal zijn om het te laten repareren ?
Kilometerteller en snelheidsmeter zijn hetzelfde kabeltje. Ik zou sowieso even kijken of die nog aan beide einden vast zit. (Een aan je dashbord en een bij je wiel)
Wat je even kan doen is de kabel aan allebei de kanten los maken, aan een van de kant aan het metalen binnenkantje draaien (rubberen omhulsel met metalen "draadje" erin).
Als aan het andere einde dat metalen draadje meedraait is iig je kabel niet kapot.
 
Als je beneden bij het wiel de kabel even los draait, zie je het gelijk Of de kabel zit goed of de binnenkabel glijdt er zo uit. Dan issie beneden gebroken. Is de binnenkabel verder in orde. Dan draait het wieltje niet goed meer (het binnenwerk van het wieltje is dan wellicht stuk).
 
hoogstwaarschijnlijk tellerdraad los in t dashboard/stuur.
deze word nog wel eens slapjes vastgezet en trilt los.
al vaker gehad maar dan met kymco's

maare lekker terug naar de dealer.
 
Back
Top