Snap Niet!

Sukke

Well-Known Member
Ik heb sinds kort een Athena 50 Snel Alu op mijn scooter gezet en Gister voor het eerst gestart..
Hier zat sproeier 86 in met origineel filter op een 17,5 mm Carburateur.
Hij startte in 1 keer en liep wel redelijk goed stationair.
Kijk naar me bougie en hij was zwart en doordrenkt met benzine...
Alleen komt hij niet vooruit.
Dus ik een kleinere sproeier nemen ik had 82 liggen dus denk doe die erin...Bougie nog steeds zwart en doordrenkt met benzine.
Er zitten gaatjes in mij luchtfilter voor extra lucht (had vorige eigenaar gedaan) Maar die had ik dichtgeplakt...Die maakte ik weer open en nog steeds zwart en helemaal nat...Nu zit er sproeier 80 in en de bougie begint enigzins donkerbruin te worden alleen komt hij nog steeds niet vooruit en hij blijft knetteren zoals hij stationair loopt als ik me gas een beetje open trek.
Hij komt daarnaast ook niet vooruit en gaat dan ook best wel roken...

Moet ik nu nog lager dan 80 met me sproeier want dat lijkt me een beetje laag voor een 50 snel en 17,5 mm carburateur...

Ik reed hiervoor met een MHR Replica 70 cc Slecht afgesteld, miste de luchtstelschroef en zoog dus valse lucht aan. Nou heb ik dus een luchtstelschroef erin gezet en op 1,5 slag open gezet dus...

Heeft iemand misschien enig idee waarom hij nog steeds zo sputtert als ik me gas open trek? en moet ik daad werkelijk lager gaan zitten met me sproeier...

Btw. Als je je zuiger monteert bij een nieuwe cilinder moet het pijltje toch naar de uitlaat poort? Want als je je zuiger verkeerd om monteert komt ie namelijk ook niet vooruit...
Maja hebben jullie enig idee hoe en wat?
Alvast bedankt

(tgaat hier btw. over een Honda X8R-S)
Setup:
Athena 50 snel Alu
17,5 mm Dell'ortho
Multivar, deltaclutch @ Malossi geel Drukveer
Yasuni R
Malossi CDI
 
Advertisement - register to remove this

kan best zijn dat je nog lager moet hoor , is gewoon een kwestie van proberen..

ik heb bijv. met een 19mm @ viper met 70cc een 72 sproeier die eigenlijk nog 1 maatje te groot is... dus kan wel..
 
Niels said:
kleinere sproeier of een warmere bougie, wat voor bougie rij je nu mee?
naja rijden hij komt niet echt vooruit :p
Maar er zit nu een B7 in van NGK...
Maja probeer morgen wel ff zooitje kleinere sproeiers en dan laat ik wel ff weten of het wat beter is...
Thnx voor de snelle replies
 
Back
Top