smeren met Castrol TTS

Jossi

Nismo
Was vandaag bij de scooter dealert, OTR-Service, en vroeg naar de beste manier om te mijn Mhr-r, die ik vandaag gekregen heb, te smeren.

Dit is me setup-je:

Mhr-r
Yasuni R
17,5 DO
Mhr2000 vario

Ik hoefde niet perse te smeren zei de dealer, maar dan zou me cilinder na een half jaar versleten zijn. Maar ik wil dus zeker wel smeren, een cilinder kost me geld genoeg :) Dan wordt me octaan gehalte wel lager (wat prestatie vermindering geeft) maar dat is niet zo'n probleem.

Ik dacht dus aan Putoline RS959 (op aanrade van Bart), maar TTS is goed genoeg voor mijn untuned replica volgens OTR.
Als dat inderdaad zo is, zou dat erg fijn zijn, want ik heb namelijk nog liters TTS staan. Misschien dat Putoline beter is, maar als TTS ook kan doe ik dat. En dan wil ik eigenlijk ook wel precies weten hoeveel ik moet smeren zolang ik nog met oliepomp rijdt. 2 dopjes per volle tank?


----->Dus in het kort; Kan ik mijn cilinder smeren met TTS, en hoeveel centi-liter per volle tank (of per liter) moet ik erbij doen, zodat mijn cilinder een lang en gelukkig leven kan lijden???


Alvast bedankt,

Ron
 
Advertisement - register to remove this

TTS kan best op jouw set-up. Is best goede olie. alleen verbrand te veel voor echt snelle setups (is niet bij jou van toepassing).

Dus gewoon lekker tts plus 2 dopjes per tank. :)
 
je kan beter STT dan TTS nemen :) STT is nog de helft goedkoper ook.

Ik weet niet meer precies hoe het zat maar volgens Ben is TTS een afval product van een of ander raffinage proces en is het gewoon geen hoogwaardige olie. STT is een (volgens mij??) 100% minerale olie die echt goed smeert. Dus je kan beter met STT van 5 euro per liter rijden dan met TTS wat 10 euro per liter kost.
 
Oh, die lieve STT - TTS discussies altijd.

Ik smeer gewoon altijd met TTS, en ik ben erg tevreden over de kwaliteit..
STT heb ik minder goede ervaringen mee.

Deze STT - TTS discussie is de 100ste ongeveer, en de vraag die hier gesteld wordt ook. Dus, doe slim, search eventjes en je hebt zat leesvoer om er een mening over te formuleren.
 
Alle olie en benzine is "afval" van een raffinage proces omdat zo benzine en olie juist tot stand komt. Dan zou kerosine het ultimate afval zijn, maar dat vinden ze ook goed genoeg om vliegtuigen mee te laten opstijgen. :)
 
Originally posted by Lieuwe
Ik gebruik ook gewoon STT @ mijn setup.

Draai wel 13200 toeren en heb nog nooit problemen gehad.

En het kost ook nog es geen fuck :D

het kost idd niks :)

Jossi. probeer 9 ml per liter benzine aan te houden, bij tts,ook denk ik zit er een maat ding aan de zijkant bij. je hebt een tank van 5 liter ofzo? 45 ml olie erbij. kan je wel ongeveer meten denk ik? maatbekertje ofzo?
 
normaal rij je 1 op 50 dus als je 1 op 40 wilt rijden moet je per liter benzine er 0.005 liter olie (=5ml)bijmikken. Als je 1 op 35 wilt rijden mik je er 8,6 ml bij per liter benzine.
tabelletje:
1 op 45 --> 2,2 ml
1 op 40 --> 5 ml
1 op 35 --> 8,6 ml
1 op 30 --> 13,3 ml
copyright marbossi:#
 
Back
Top