Kabels smeren

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Hoe kan je het beste een gas kabel en km-teller kabel smeren?

Aangezien die kabels niet eruit kan halen.

Het gaat om de kabels van een speedfight.
 
Advertisement - register to remove this

Waarom zou je ze niet moeten smeren als ze nieuw zijn en pas gaat smeren als de kabel al half versleten is omdat je hem al eerder had moeten smeren..

Smeren moet altijd. Ten eerste om de kabel soepel te kunnen laten glijden in de buitenkabel.
Ten tweede is het om zo veel mogelijk slijtage tegen te gaan.
 
Ik hoef nieuwe kabels anders niet te smeren hoor....
Desnoods gewoon wat WD40 tussen de gaskabel spuiten, aangezien die 'kruipolie' is loopt het vanzelf wel over de kabel.
 
Waarom zou je ze niet moeten smeren als ze nieuw zijn en pas gaat smeren als de kabel al half versleten is omdat je hem al eerder had moeten smeren..

Smeren moet altijd. Ten eerste om de kabel soepel te kunnen laten glijden in de buitenkabel.
Ten tweede is het om zo veel mogelijk slijtage tegen te gaan.

onzin...
 
Dus jij smeert niks?

Trouwens had de km teller kabel gisteren al los gehaald, aangezien ik ook nog wat overige reperatie aan de scooter moest verrichten.

Toen ik de binnenkant kabel zag was die hele kapot gedraait.

Wat is het volgens jou voor reden?

Een immitie kabel?

Of gewoon geen smeer in gezeten?
 
nope , is ook niet nodig.

zand ,vuil en water zijn vaak de grootste boosdoeners , en dat komt er ook in als je m smeert.

mja , km-kabels zijn zowiezo gevoelig.

std worden de kabelsvoldoende gesmeerd , en ga je deze nog meer smeren loopt het zwaarder en zal het dus nog makkelijker kapot gaan.

vet is ook slecht , gewoon vet kan namelijk hard worden en zelfs bevriezen bij koud weer , en je begrijpt denk ik wel wat er gebeurd als dat stilstaat , terwijl het wiel draait.

zo heb ik dus vaak genoeg meegemaakt dat daardoor km-kabels maar ook remkabels vast zaten , zelfs kickstarters , daarom smeer ik die nooit met vet maar met bijv. WD40

service manuals geven soms wel aan dat je de kabel kunt smeren , maar gaat de kabel al zwaar ben je imo al te laat.

nog 1 ding is dat als je de kabel smeert dat het er vrijwel direct weer uit loopt , en het tijdens het rijden alsnog opdroogt.

de kabel zo uit de verpakking monteren is meestal het beste , echter zal er wel links en rechts kwaliteitsverschil in zitten natuurlijk.
 
Oke daarom heb ik dit keer maar toch een orginele km teller kabel besteld, die immitie heb ik geen vertrouwen meer in ook heb ik liever gewoon orginele gaskabels, vaak is dit zo al te monteren zonder al te veel gepruts. Ik zal de nieuwe gaskabel kabel dan alleen wd40er..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top