Slot aanpassen aan de sleutel (how to)

Sjoerdo

Active Member
Probleem: ik heb een slot voor een buddy waarbij ik geen juiste sleutel heb, maar ik wil mijn contact sleutel gebruiken om dit slot te openen.

De cilinder zit vast in de plastic behuizing (foto 1) en kan alleen met een master sleutel (what ever the F dat is?) eruit worden gehaald.

Op de cilinder zit een eind lipje (foto 2) die je niet kunt indrukken want plastic behuizing maar dat lipje zet de cilinder vast in de plastic behuizing (zie foto 4).

Stap 1 boor een gaatje in de plastic behuizing (foto 3) zodat je bij het eindlipje kan komen en deze kan induwen met een kleine schroevendraaier. Vervolgens kun je de cilinder uit de behuizing trekken.

Nu heb je de behuizing en de cilinder los van elkaar. De cilinder heeft naast het eindlipje nog zes lipjes die staandaard omhoogstaan, en die zodra je de sleutel erin doet allemaal moeten zakken, zodat de cilinder kan draaien in de plastic behuizing (foto7).

Maar aangezien je sleutel niet de originele is blijven er een aantal lipjes omhoog staan als je de gewenste sleutel erin doet. Deze lipjes slijp of vijl je vervolgens af (foto 6) terwijl de sleutel erin zit, dit maakt je cilinder iets minder betrouwbaar maar in dit geval blijven er nog drie werkende lipjes over. Maar hij kan nu wel draaien in de plastic behuizing.

Stop de cilinder terug in de behuizing en je hebt een cilinder aangepast aan de sleutel naar jouw keuze!

Benodigdheden: slijptol of metaalvijl, schroeftol met boortje en platkop schroevendraaier.
 

Attachments

  • IMG_1813.jpeg
    IMG_1813.jpeg
    179.6 KB · Views: 3
  • IMG_1814.jpeg
    IMG_1814.jpeg
    193.3 KB · Views: 3
  • IMG_1817.jpeg
    IMG_1817.jpeg
    158.7 KB · Views: 3
  • IMG_1816.jpeg
    IMG_1816.jpeg
    153.5 KB · Views: 3
  • IMG_1818.jpeg
    IMG_1818.jpeg
    176.3 KB · Views: 3
  • IMG_1821.jpeg
    IMG_1821.jpeg
    155.2 KB · Views: 3
  • IMG_1822.jpeg
    IMG_1822.jpeg
    159.3 KB · Views: 3
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top