Slechte afwerking std cilinder mina hor AC?

Pronk

Pronk Racing Service
Ok, ik heb dus een std cilinder gekocht van 'monstaboy' van een mina horizontaal AC blok. Ik heb de cilinder gister eindelijk binnen gekregen (na anderhalve maand :( ) maargoed.

Tot mijn grote verbazing zag ik dus dat heel de uitlaatpoort verbouwereerd was! Ik dus helemaal uit me ster tegen die gast, maar toen ik weer een beetje gekalmeerd was keek ik nog eens rustig, en zag dat er op de rest van de wand geen sporen van een vastloper waren.


Mijn vraag is nu dus : Is dit normaal bij zo'n standaard cilinder in tegenstelling tot die van piaggio en mina hor LC???
Aan de rand van de uitlaatpoort zijn zeg maar gewoon stukjes van de wand weg, daar waar zegmaar bij het tunen bevels worden aangelegd. Hoort dit of is er toch iets met deze cilinder gebeurt???

Ik heb helaas geen digi.
 
Advertisement - register to remove this

Nee, het is te 'recht' afgebrokkelt wil het met een vijl gedaan zijn. Dit krijg je volgens mij niet voor elkaar met een vijl/dremel. Het is echt heel erg vreemd gewoon. Als je zegmaar het randje van de uitlaatpoort/cilinderwand hebt. Dan missen er gewoon op sommige plaatsen stukjes wand tot ongeveer 1 a 2 mm van het randje af.

Het is een moeilijk verhaal, had ik maar een digi GVD.
 
Oja, en 'monstaboy' beweert dat hij altijd zo gereden heeft, en nooit problemen heeft gehad. Ik heb meer het idee dat als je hier 5 km mee rijdt dat je zuigerveer versleten is omdat het echt scherpe randjes zijn.

Als dit bij bijvoorbeeld een 50MHR het geval zou zijn zou ik zeggen, hier is nicasil afgebrokkelt omdat er een of andere mongool te snel heeft lopen frezen. Maar aangezien dit een gietijzeren std cilinder is, en std cilinder vaak expres slecht afgewerkt worden om het vermogen te begrenzen ben ik nu hard aan het twijfelen.
 
Originally posted by Pronk
en std cilinder vaak expres slecht afgewerkt worden om het vermogen te begrenzen

dat wil zeggen: een klote timing, miniscule spoelpoorten, ...

maar ze nemen niet expres risico's met cilinderwand, want moet natuurlijk duurzaam blijven...
 
foto2.jpg


ziet het er toevallig zo uit als bij die achterste spoeler. dit zat er bij mij nlm ook std in er mist idd gewoon een stukje wand. was bij mij al vanaf het begin.

en dit is een pia lc cilinder

en ik heb hier een mina lc std cilinder bij de hand komt net van het hoon bedrijf weer. die heeft het ook boven de uitlaatpoort alleen hele kleine stukjes


btw kan dit niet het gevolg zijn van slecht inrijden aangezien de opstaande randjes er niet afslijten maar afbrokkelen
 
vind het allemaal wel een erg vreemd verhaal..ik werkte bij een scooterzaak en daar heb ik al heel wat cilinders(veelal standaard)gedemonteerd en gemonteerd..en ik heb ook weleens gezien dat de cilinder er heel slecht afgewerkt uitzag,vooral op min Ac...het zou best kunnen dat het gewoon vanaf fabriek af zo zit..maja ik kan t niet ruiken vanaf hier...probeer het anders maar zou k zeggen..je weet snel genoeg of t hoort of niet :P
 
Back
Top