Slecht loopende Adly quad

Status
Not open for further replies.

buggyman

low budget rules
Ik heb een Adly Rocky quad opgeknapt (stond op de sloop).

quad12.jpg


Gisteren de carburateur schoon gemaakt en een ring in de inlaat er uit geslepen. Het motorblok is nog orgineel. Het probleem is dat als ik de quad start, deze goed optrekten na 5 sec vol gas dood valt. Als ik de quad dan even laat staan doet het wel weer (5 sec). Hij rijdt nu niet harder dan 20 klm/h. De bougie ziet er nat(olie) en schoon uit..(beetje zwart). De sproeier lijkt mij ook orgineel.

Wie o wie kan mij AUB helpen. Het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik aan een brommer heb gesleuteld. Ohja bij Fred motoren vertelde ze mij dat het een dicht geslipte uitlaat kon zijn????

Bvd
Peet
 
Advertisement - register to remove this

Luchtfilter ook al schoongemaakt?
Kan goed zijn dat je hem verzuipt omdat hij niet voldoende lucht krijgt. Verklaard waarom hij na 5 sec uitvalt, maar het evenlater weer gewoon doet.
 
Ik heb het ook zonder lucht filter geprobeerd, met het zelfde resultaat. Ik weet niet ofdat het lucht filter bij een twee takt motor een belangrijke rol speelt (tegendruk).
 
Ja ik heb wat zitten draaien aan de stelschroef maar dit haalde wijnig uit. Als de stel schroef bijna ingedraaid is loopt de quad nog het beste. Kan de uitlaat ook een probleem geven (ik kan er wel gewoon door heen blazen).

Als ik het gas gewoon helemaal op houd slaat ie gewoon af.
 
De sproeier heb ik niet aangepast. Het enige wat ik verandert heb is de ring uit de uitlaat en de gas schuif op maximaal open gezet want die was afgesteld op geringe lift hoogte...........he nu schiet me wat te binnen...kan het mischien hier aan liggen....?? Zou er dan toch een andere sproeier in moeten ?...bdw bedankt voor jullie hulp, misschien komt het toch nog goed.
 
Hoe krijg je een prop uit de uitlaat, moet ik hem hier voor open slijpen. Volgens mij is het ook tevens een catalysator.

Volgens mij kan de sproeier ook niet tegroot zijn want de quad was geheel orgineel (nog steeds).

Volgens de bougie zou ie te rijk staan...ohja ik heb de bougie ook vernieuwd...het nummer is NGK B8HS..of is deze misschien verkeerd
 
Nog even een stukje gereden....hij slaat moelijk aan...trekt daarna goed op en valt dood na 20 meter rijden....bougie is erg nat en zwart (rijk) dit zonder lucht filter en eind dempertje ......stationer blijft ie wel lopen.
 
Ja, er zit geen stelsproeier in ofzo... Zitten 2 schroeven aan de zijkant waarschijnlijk, een luchtschroef en een stationairschroef. Luchtschroef is vaak kleiner volgens mij.
Draai die helemaal in, stel vervolgens de andere af zodat ie netjes stationair loopt. Draai vervolgens de luchtschroef weer open tot ie op z'n hoogste toeren loopt, stel dan de stationair weer af en je bent klaar.
Wel even zorgen dat de wielen vrij rond kunnen draaien, anders wordt het een zootje...


Om bij de sproeier te komen moet je de vlotterbak eraf halen, maar dat zou ik nog even laten. Stel eerst die stationair en luchtschroef even goed af, dan kun je weer verder kijken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top