Slangen

Jaani

New Member
Beste allen, ben een Vivacity 2 aan het opbouwen, is een 25 km versie, lees van alles op internet maar kom niet uit het slangen verhaal.
Wie kan mij helpen? Waar gaan slangetjes naar toe en welke moet waar heen?
Gaan er twee van uit benzine pomp en 1 vanuit Olievaatje. Maar dan.......
Is er 1 met stalen busje eraan. Hopelijk kan iemand het vertellen.

Advertisement - register to remove this

Als het slangetje met het stalen busje hierop lijkt dan moet hij aan de zijkant van de carb. Deze hoeft niet echt vastgeschroefd te worden maar hij moet er wel stevig ingedrukt worden zodat hij er niet zomaar uitvalt.

Attachments

• IMG_4084.jpeg
    IMG_4084.jpeg
    193.1 KB · Views: 42
Beste allen, begin met de 4e foto ,klopt het dat gaatje daar open moet blijven of is dit een ontluchting waar afsluiting vanaf is?
Bij foto 3 ,is de uitgang van de tank, zitten 2 slangen aan, waarheen??
Bij foto 2 is de slang die vanaf olietankje komt en dan naar aansluiting carb, klopt dit?
Hopelijk zijn ze duidelijk genoeg.

Attachments

• vivacity 2.jpg
    vivacity 2.jpg
    212.4 KB · Views: 33
  • vivacity 3.jpg
    vivacity 3.jpg
    209.5 KB · Views: 31
  • vivacity 4.jpg
    vivacity 4.jpg
    150.5 KB · Views: 28
  • vivacity.jpg
    vivacity.jpg
    183.2 KB · Views: 29
Foto 4 Zal ontluchting van je tandwielkast zijn , erachter zit een labyrint waardoor er wel lucht , maar geen olie naar buiten kan.
foto 3 Is je benzine kraan , onderste slangetje gaat naar je spruitstuk , of vacuüm aansluiting op je carb , bovenste op benz aansluiting van je carb .
foto 2 klopt dan ook dikke vanaf tank dunne naar carb.
En die weerstand die op foto 2 los hangt met die groene draad , hoort ergens aan massa vast gezet te worden , niet aan een uitlaat bout , want hij zal zelf warm genoeg worden.

Goedemorgen, nu heb ik alles aangesloten, maar nu loopt de mengsmering zonder iets te doen de carb uit.
Zijn dan slangen fout aangesloten of is er ergens een klepje dat niet sluit?

Heb hier geen ervaring mee , heb altijd zelf gemengd , of bij de pomp tweetakt getankt ( was vroeger een aparte pomp bij de tank stations )
Enigste tweetakt die ik heb gehad met een pomp , was een DKW F12 3 cilinder 2takt . Maar als je het kan bekostigen , zou ik , voor een nieuwe pomp gaan . ( als je al losse onderdelen voor die pomp kunt krijgen überhaupt) . Maar eerst testen , als je het slangetje bij de pomp loshaalt ( die naar de carb gaat ) loopt daar dan de olie uit ? En check ook even waar de olie allemaal naartoe gelopen is ( luchtfilter , inlaat spruitstuk )

Last edited:
Hier ben ik weer, voordat ik nieuwe pomp bestel wil ik toch even weten of ik dit goed heb gedaan.
Op de 2e foto zie je de slang met stalen buisje, die zit op carb.
En de andere in de pomp gaat naar de bovenste van de benzine (kraan}
Op de derde foto, die pilaar die daar nog vrij is gaat slang olievat op. Klopt dat alles scooter guys??

Attachments

• vivacity 4.jpg
    vivacity 4.jpg
    150.5 KB · Views: 12
  • vivacty 5.jpg
    vivacty 5.jpg
    174.3 KB · Views: 12
  • vivacity.jpg
    vivacity.jpg
    163.2 KB · Views: 13
Eigenlijk niet , ik bedoel slangetje wat van de pomp naar de carb loopt losmaken , maar als je zeker weet dat het tweetakt olie is , moet de pomp wel doorlekken , wat natuurlijk niet goed is .

Trabiarie is duidelijk de rode kleur van de olie, loopt zo leeg, ik draaide aan de gas hendel zonder starten, en al gauw zag ik toen dat lekken.
Maar ben je met me eens dat slangen wel goed zitten?

In je post 11 klopt er iets niet helemaal volgens mij . Je schrijft dat er vanuit de olietank naar de vrije aansluiting een slang gaat ?
Volgens mij zit het zo , vanaf onderkant olie tank , een dikkere slang naar aanzuig olie pomp , dan vanuit oliepomp (perskant) slangetje naar carb .
Van af het inlaat spruitstuk , of carb , vacuüm slangetje naar benzine kraan , en dan vanaf benzine kraan een slang naar benz inlaat carb .
Of zit er onder je olietank ook een vacuüm gestuurde kraan ?

Wat je ziet bij benzine tank zijn 2 slangen, zit wel een verhoging in of die binnen in zoiets heeft zitten weet ik echt niet. Buiten om zit er niets.
Heb kraan besteld, als die er is kom ik nog een keer bij je terug.

Goede avond ben weer beetje terug na nieuwe knieprothese, Heb scooter zover klaar dat ik hem wilde laten lopen. Zie wel benzine in het filter maar moet denk ik meer zijn. Als ik met remreiniger in het filter spuit loopt tie wel. Is dit misschoen vacuüm probleem??

Beterschap met je knie . Als je de benzine slang van de carb haalt , en kickt of start , moet er een straal uit de slang lopen . Gebeurt dit niet kan je vacuüm tekort hebben om de kraan te openen

Benzineslang moet op het grote nippel naast het spruitstuk, zit nu niks op.

Vacuumslang zit op het spruitstuk zelf bij peug

Olie zit niet in de carb (is dat ding met stalen nippel erin moet in een van de gaten van de carb aan carter zijde (zal maar in 1 passen)

edit: zo dus

Je oliepomp is het eerste oude mechanische model. Je kan deze gewoon afkoppelen als je wil en het ding verder laten zitten. Wel even het nippel op de carb afdichten en zelf benzine mengen uiteraard.

Attachments

• Schermafbeelding 2024-02-06 185916.png
    Schermafbeelding 2024-02-06 185916.png
    1 MB · Views: 7
Last edited:
Back