Slang uit luchtfilter verhaal, Iemand , hoe 't zit? 'n idee?

GW1

Well-Known Member
Loopt dus een slang uit filter naar benzine tank. Soms loopt die beter met 'm erin, soms loopt die helemaal niet, en wel gewoon als je 'm eruit laat. Iemand idee of met luchtfilter gat gewoon open, of dat op termijn wat uitmaakt?

Advertisement - register to remove this

Zijn dat aanreikingen of becommentariëringen ? Zelf onderstelling in ieder geval dat 't standaard bij elke scooter haast wel zo zou zitten, dus vandaar. Maar het gaat om een keeway scooter, en tja, heb nu dus gewoon de slang uit het luchtfilter, zodat bovenop een gat zit, weet niet hoe kwalijk dat is.

Ps Luchtfilter misschien vuil bedenk ik me net, zal dat eerst eens beshouguh.

Zijn dat aanreikingen of becommentariëringen ? Zelf onderstelling in ieder geval dat 't standaard bij elke scooter haast wel zo zou zitten, dus vandaar. Maar het gaat om een keeway scooter, en tja, heb nu dus gewoon de slang uit het luchtfilter, zodat bovenop een gat zit, weet niet hoe kwalijk dat is.

Ps Luchtfilter misschien vuil bedenk ik me net, zal dat eerst eens beshouguh.

Zo dat is een moeilijk en lastig woord.. Hoop niet dat je een mede klinker bij het rad van fortuin heb moeten kopen.

Slang uit luchtilter naar benzinetank lijkt mij niet Logisch... ( i.v.m Explosiegevaar / Benzine dampen ).

Bij de meeste 4-takt Scooters komt er een slang van de Cilinderkop naar luchtfilter , dat is om Carterdampen te verbranden .
Bij Sommige 2-takt Scooters , komt er een slang van de uitlaat (piemel) naar het luchtfilter , dit voor een schonere verbranding / uitlaatgassen etc.

Slang uit luchtilter naar benzinetank lijkt mij niet Logisch... ( i.v.m Explosiegevaar / Benzine dampen ).
Bij de meeste 4-takt Scooters komt er een slang van de Cilinderkop naar luchtfilter , dat is om Carterdampen te verbranden .

Dit is wel erg nieuw voor mij. Geen idee precies welke slang jij bedoeld.. Maar een slang van de kop naar het filter is voor de motor druk te circuleren.
Een 4takt bouwd namelijk een hogere motor druk op.. En dat moet ergens naar toe.. Door aan te transporteren richting het luchtfilter word dit word gemengd met de aangezogen lucht van buiten zo terug de motor weer in.

Commentaar!!
Waarom reageer je zo ?
Er zijn nou eenmaal mensen die iets heftiger reageren dan anderen.
Wat al eerder is gezegd, we zijn hier niet om mensen af te zeiken maar we zijn hier voor de hobby.
Wanneer iemand reageert op een manier die je niet aanstaat, reageer dat niet en negeer de opmerking en/of commentaar.
Als je het dusdanig beledigend of vervelend vind, benenader dan een beheerder van deze site.
Mijn advies:
Laat je niet gek maken en LET IT GO..............!!!

'Ke , om je een plezier te doen. Schlûss!

Ps En 3 plaatjes (of flardes ). Ik voor gezien, doeg.

Attachments

• Photo0038.jpg
    Photo0038.jpg
    59.7 KB · Views: 15
  • Photo0039.jpg
    Photo0039.jpg
    51.3 KB · Views: 16
  • Photo0038.jpg
    Photo0038.jpg
    59.7 KB · Views: 15
Last edited:
Back