Losse slang uit luchtfilter. Iemand enig idee?

JohnnyJ

Well-Known Member
Hoi allen,

Iemand enig idee wat dit voor een slang is (blauw) en wat het doet? Het gaat om een sym mio.


Het lijkt los te horen liggen. Er zat een soort foam in. Deze heb ik eruit gepielt. Toen klonk het luchtfilter ineens veel luider. Als ik mijn vinger erop hou dan is het geluid weer zachter en het heeft een zuigende werking.

Nu maar weer een ander stukje schuimrubber erin gedaan. Dit lijkt echter iets te veel van het goede en heb het idee dat ik nu vermogen mis. Kan dat kloppen?

Nieuw slangetje bestellen? Open laten?

Ook lastig bestellen als ik niet weet hoe het heet. Haha

Oja dat rode rondje doet er niet toe. Gaat om het blauw gemaakte slangetje

Thanks


20170601_105113.png 20170601_105944.png 20170601_110015.png
 
Advertisement - register to remove this

Hoi allen,

Iemand enig idee wat dit voor een slang is (blauw) en wat het doet? Het gaat om een sym mio.


Het lijkt los te horen liggen. Er zat een soort foam in. Deze heb ik eruit gepielt. Toen klonk het luchtfilter ineens veel luider. Als ik mijn vinger erop hou dan is het geluid weer zachter en het heeft een zuigende werking.

Nu maar weer een ander stukje schuimrubber erin gedaan. Dit lijkt echter iets te veel van het goede en heb het idee dat ik nu vermogen mis. Kan dat kloppen?

Nieuw slangetje bestellen? Open laten?

Ook lastig bestellen als ik niet weet hoe het heet. Haha

Oja dat rode rondje doet er niet toe. Gaat om het blauw gemaakte slangetje

Thanks


View attachment 49223 View attachment 49225 View attachment 49224

Is een begrenzer.
 
Nee het is volgens mij een SLS slang vanaf de cilinder kop... Die langere is voor de ontluchting van het blok. Een lopende 4-takt blok bouwd namelijk motor druk op als hij draait, door de carter ontluchting word het teveel aan druk gereduceerd via het luchtfilter..

Dat kleine slangentje is voor de SLS (mileu eisen te maken) Als het goed is zit in de cilinderkop deksel een soort van membraan (zelfde idee als op het 139QMB blok)

Uitlaat gas wat via de uitlaat word afgevoerd word via een zijkanaaltje terug geleid via die slang naar het luchtfilter.. Om zo nog eens door het verbrandings process te gaan..

Er komt dan dus een schoner verbranding uit je uitlaat (dus tegen die verfijnde roetdeeltjes)
 
Back
Top