Slang bij nokkenas en komt niet op toeren Gy6

Hallo ik heb laatst een 70cc op mijn killerbee gemonteerd, alles voor elkaar, nieuwe carb 24mm en nu ik het eerste rondje rijd komt de scooter heel slecht op toeren en rijd niet harder als 25 kmph terwijl die met een 50cc gewoon 65 liep. Nu kwam ik tijdens het sleutelen een slangetje tegen die op de "nokkenas kap" zit als de scooter loopt komt daar een soort rook uit die stinkt naar uitlaatgas. Zou dit te maken kunnen hebben waarom hij niet op toeren komt als ie op de bok staat en ik geef gas dan komt ie wel hoger in de toeren dan terwijl ik er mee rijd kan iemand mij aub helpen kan niks op het internet of op andere topics vinden
 
Advertisement - register to remove this

Is van de carter ontluchting , loopt waarschijnlijk van kleppen deksel naar het inlaat traject . De rook is onderdruk vermengd met een vleug olie .Zou kunnen dat hij nu door het slangetje ongefilterde lucht aanzuigt , en daardoor iets te arm loopt . Dus monteren en checken
 
Is van de carter ontluchting , loopt waarschijnlijk van kleppen deksel naar het inlaat traject . De rook is onderdruk vermengd met een vleug olie .Zou kunnen dat hij nu door het slangetje ongefilterde lucht aanzuigt , en daardoor iets te arm loopt . Dus monteren en checken
Ja dat kan wel kloppen maar op de inlaat zit al een slangetje die komt van mijn vacuumkraantje vandaan zodat ie brandstof de carb in spuit.. Weet je misschien waar ik het slangetje op moet monteren
Post automatically merged:

carb is ook wel wat overkill op die cilinder. 18 / 20mm is groot zat.
Ja ik kan de originele er ook nog op zetten als dat beter is
 
Zou dat zeker eens overwegen, kan je eens kijken of je hem beter afgesteld/ aan het lopen krijgt.

Groter is niet altijd beter, ligt echt aan de setup die je eronder hebt zitten.
 
Die zit waarschijnlijk op het inlaat spruitstuk , carter ventilatie , zit voor de carb op het luchtfilterhuis , of op de luchtslang , naar de carb vanaf het filter , er zit meestal ergens een slangpilaar op de slang / of op het filter .
Top ik ga straks ff kijken dankjewel
Post automatically merged:

Die zit waarschijnlijk op het inlaat spruitstuk , carter ventilatie , zit voor de carb op het luchtfilterhuis , of op de luchtslang , naar de carb vanaf het filter , er zit meestal ergens een slangpilaar op de slang / of op het filter .
16911459553628172770943111179423.jpghier zie je een pilaartje maar daar past de slang niet op voor de rest zijn er verder geen aansluitingen waar de slang op kan
Post automatically merged:

Top ik ga straks ff kijken dankjewel
Post automatically merged:


16911459553628172770943111179423.jpghier zie je een pilaartje maar daar past de slang niet op voor de rest zijn er verder geen aansluitingen waar de slang op kan
16911462232616316315320903001437.jpg
 
Last edited:
Is er niet een stuk van de slang afgehaald , op zo'n slang pilaar zou die moeten zitten , maar dan meestal na het filter , om te voorkomen dat het filter vol komt te zitten met carterdampen /olie , maar daar zit bij jou zo'n afdop rubber op . Past dat afstop rubber niet op die open slangpilaar , en dan de carter slang ontluchting op de vrije pilaar , op de toevoerslang
 
Is er niet een stuk van de slang afgehaald , op zo'n slang pilaar zou die moeten zitten , maar dan meestal na het filter , om te voorkomen dat het filter vol komt te zitten met carterdampen /olie , maar daar zit bij jou zo'n afdop rubber op . Past dat afstop rubber niet op die open slangpilaar , en dan de carter slang ontluchting op de vrije pilaar , op de toevoerslang
Ik had het zelfde idee maar dat past helaas ook niet! Maar ik vond wel een ander slangetje die nog niet aangesloten zit maar wel een andere slang overheen moet maar daar is de slang die vanaf het kleppendeksel loopt weer te kort voor
Post automatically merged:

Ik had het zelfde idee maar dat past helaas ook niet! Maar ik vond wel een ander slangetje die nog niet aangesloten zit maar wel een andere slang overheen moet maar daar is de slang die vanaf het kleppendeksel loopt weer te kort voor
16911491193667122201388115966625.jpg
 
Back
Top