Skyteam Dax valt uit op hoge toeren

tobiasvgm

New Member
Beste

Ik rijd sinds een paar maand met Skyteam Dax van 2012 (5.5l, 12v), ik heb er een nieuwe carb opgezet (Nibbi PZ19) met een sportluchtfilter (spons lucht filter)

Bij lage toeren heb ik geen problemen en hij draait mooi tot op een snelheid van 55-60km/h

Vanaf ik te lang op hoge toeren rijd valt de brommer plots stil alsof het contact uitvalt en als ik gas bijgeef krijg ik het 'bwoooob' geluid, alsof hij te weinig benzine krijgt.

Ik heb dit probleem tijdelijk opgelost door een kleiner tandwiel te steken waardoor mijn toeren nu lager zijn bij deze snelheid.

Het enigste wat ik hieraan zou kunnen linken is dat er een probleem is met mijn alternator waardoor de batterij niet wordt opgeladen tijdens het rijden.

Echter wil ik toch eens vragen of iemand weet waarvan dit kan komen en hoe ik dit precies kan oplossen.

Bedankt alvast voor jullie hulp

Advertisement - register to remove this

Meer lucht betekent dat je je mengsel moet aanpassen.
Post automatically merged:

Ja, heel vreemd.
Dacht dit ook, heb zitten prutsen met het mengsel van de carbu en heb zelf mijn luchtfilter voor een stuk afgeplakt omdat ik dacht dat hij teveel lucht kreeg. Dit was het niet, probleem blijft en zou ook niet uitleggen waarom hij draaide op dezelfde toeren en dan plots stopt.

Back