Het betreft een compleet standaard skipper. Alle onderdelen zijn nog steeds orgineel. Weet voor de rest niets af van onderhoud.Beste,
Heb deze week een skr125 gekocht. Hij start en rijd gewoon goed maar trilt enorm veel tijdens het optrekken (niet zoals normale skipper). Ook maakt dat trillen een heel luid geluid. Wanneer die stationair draait trilt die helemaal niet zo. Het is echt vanaf dat ik gas geef dat die heel hard trilt.
Heeft iemand een idee aan wat dit kan liggen? Miss de overbrenging?
Voor zover ik weet ook, daarom vind ik en hij ook geen andere online, en anders kan ie het even opmeten en ze even bellen/mailen om er zeker van te zijnSwingarm van een Runner en SKR zitten dezelfde rubbers in voor zover ik weet
skr en runner zijn verschillend, skr is klein rubber en runner is groot rubber als ik het goed heb. Die rubbers zijn voor skipper ook niet meer nieuw te krijgen of je moet ze al bij iemand aftermarket halen. Heb ook gezien dat ze t ouwe rubber volspuiten met ruitenkitSwingarm van een Runner en SKR zitten dezelfde rubbers in voor zover ik weet
je weet dat je het rubber niet kan vervangen wat moet je dan met een tweedehands swingarm?Zou ik niet anders gewoon een gebruikte swingarm kopen met nog deftige rubbers? Ik weet vanmezelf dat ik nooit het rubber kan vervangen en heb na 2 weken en 4 verschillende garages nog niemand gevonden die dit voor mij zou willen doen. Wat zouden jullie mij aanraden? (Heb zelf medium sleutel kennis).
Ik denk dat een garage bij mij in de buurt sneller een swingarm wil vervangen dan het swingarm rubber…je weet dat je het rubber niet kan vervangen wat moet je dan met een tweedehands swingarm?
Zouden deze trillingen überhaupt liggen aan de swingarm rubber?Ik denk dat een garage bij mij in de buurt sneller een swingarm wil vervangen dan het swingarm rubber…
Die video die je liet zien laat wel duidelijk zien dat die rubbers aan vervanging zijn,Nog ff een update: hij trilt niet wanneer ik volgas geef en hard aan het optrekken ben! Hij trilt alleen wanneer gas losgelaten wordt en of wanneer ik op eenzelfde snelheid rijdt. Het trilgeluid komt niet van mijn blok af maar eerder van de voorkant van de brommer. Wanneer die stationair draait trilt die niet. Enkel bij gasgeven in het begin en stopt bij optrekken met volle gas.
Dat mag inderdaad duidelijk zijn ja, maar goed ik voegde eerst iets toe omdat bart dacht dat die swing rubbers hetzelfde waren maar daarin vergist ie zich. Een SKR heeft een klein rubber, en een skipper LX en runner heeft een groot rubber alleen een van de twee is net iets breder. Maar rubbers die worden verkocht als runner passen in een skipper lx en andersom.
Ik heb in het belang van het topic alles nog eens op het gemak nagelezen, en ik heb dat filmpje eens gekeken en ik kan je vertellen dat die blokrubbers vollop gaar zijn. Want die blokspeling klopt sowieso niks van.
Verder worden er een beetje aannames gedaan zonder dat we ook maar iets weten, we hebben alleen een kort filmpje gezien maar over de staat van het swingarm rubber kan je weinig zeggen op dit punt.
Hier kunnen we achter komen als TS even vanuit de uitlaatkant een foto van het swingarm rubber maakt dan zie je het snel genoeg, ik zou zoals anderen al gezegd hadden in ieder geval niet meer rijden ermee nu. Heb je dat ding zo gekocht ? En wat heb je betaald?
Die blokrubbers kom je sowieso aan het vervangen, maar stel het swing rubber is even goed rot heb je 2 opties. Maar voordat ik je dat uit kan leggen moet ik nog even wat toelichting geven.
Over het algemeen heeft een SKR, een klein swingarm rubber (52mm uit mn hoofd) , maar je hebt ook modellen met een groot rubber uit bepaalde bouwjaren.
Je hebt de skipper met 3d-stickers als het ware en de skipper met platte stickers die niet naar buiten komen, de skipper die in de fabriek is uitgevoerd met 3d stickers heeft een groot rubber en de skipper met de platte stickers heeft een klein rubber.
Maja, dan moet je er al vanuit gaan dat die skipper dezelfde kappenset heeft waarmee die uit de fabriek is gerold wil je die vuistregel kunnen aanhouden. Het is daarom van belang dat je alsnog checkt wat de afmeting van het rubber is.
De opties die je dan hebt zijn als volgt:
Optie 1: stel je hebt een klein rubber, dan kan je het klein rubber volspuiten met ruitenkit of iets dergelijks om het rubber nog te redden, maar het beste wat je eigenlijk kan doen is een runner frame kopen zonder nummers voor een euro of 150 en de swingarm daarvan omlassen zoals je zelf net zei zodat je skipper een groot rubber heeft die je tenminste gewoon nog nieuw kan krijgen. Op die manier kan je er ook gewoon een vers rubber inzetten ipv met tweedehands zooi te zitten klooien.
Optie 2: stel je hebt een groot rubber, naja dan vervang je die dus gewoon voor eentje die normaal op een runner of skipper lx past.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
Waar is hierheen? Ik kom van antwerpen600,00 ???
Breng maar hierheen ... kost veel minder.
De €600 was uiteraard wel met de kosten van de krukas inbegrepen. Ik zal beginnen met erachter te komen of het probleem wel degelijk van de krukas komt. Daarna kan ik prijzen gaan vergelijken en de voordeligste nemen. Dordrecht is maar een uurtje rijden, dat is nog mogelijk voor mij.Dordrecht ... Nederland ... (net over de Moerdijk brug ) ik denk als het 300,00 scheelt ... de moeite waard .
Nieuwe krukas lagers en keerringen .