Sissend geluid bij optrekken Sym Orbit

yasyas12

Well-Known Member
Beste mensen,

Ik heb een sym orbit uit 2009 met slechts 1500 KM op de teller.

Sinds een maand heb ik een probleem en dat is:

Als de motor warm is ( na 5 minuten) en ik accelereer vanuit stilstaand dan hoor je een sissend geluid. Het lijkt of 2 metalen tegen elkaar stoten.
Ik ben langs een paar scooter winkels geweest en die zeiden 3 verschillende dingen:
V- Snaar
Koppeling
Kwestie van schoonmaken

Vanwege de drukte hebben ze geen tijd om het nu te maken of er intensief naar te kijken.

Ik vraag jullie hulp en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb een video gemaakt en hoop dat het helpt.
Link: http://s197.photobucket.com/albums/aa83/Yasser1989/?action=view&current=20100621_001.mp4

Alvast bedankt!

Advertisement - register to remove this

Ik heb wel garantie, ben de laatste tijd aan het rondbellen en iedereen heeft het druk deze tijd.

Heb gelukkig net een afspraak gemaakt voor de 7e, kan ik de sym even brengen naar een dealer en die kan er naar kijken. Maar als het iets kleins is dan wil ik zelf wel vervangen omdat ik die Sym wil verkopen

ik kan het probleem niet meteen plaatsen maar denk dat het misschien iets met je vertanding is? al zou die dat dan denk ik altijd moeten doen ook al staat ie koud.
schroef de dop eens van je carter (achteraan) en kijk of er nog carterolie in zit. (kan je doen door je wiel wat te bewegen)

Hey,

Beetje oud bericht, maar ik reply er toch op, ben namelijk benieuwd of je dit hebt opgelost. Ik heb precies hetzelfde probleem, scherp metalig geluid lijkt onder de luchtfilter vandaan te komen of carterblok... Had je gevonden wat er mis was?

Thanks.

Back