Kymco agility carry maakt sissend geluid

Magg

New Member
Nadat ik eindelijk mijn probleem had opgelost zit ik nu alweer met een ander probleem. Na een rit van 20km merkte ik opeens dat mijn motorblok een raar sissend geluid maakt.
https://youtube.com/...jaSVrE?feature=share
Het geluid komt van het blok maar kan niet precies vertellen waar. Wanneer k m stationair laat draaien gaat hij hogere toeren draaien. En wanneer ik ga rijden heb ik wel nog steeds hetzelfde vermogen/top snelheid, maar het klinkt gewoon echt niet goed. Hebben jullie een idee wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Dat geluid komt me bekent voor, je nokken as. Of je lagers zijn niet goed. of het kan zijn dat je klepheuvels tegen je nokken aan lopen.

Heb je onlangs iets vervangen aan je brommer.
 
Dat geluid komt me bekent voor, je nokken as. Of je lagers zijn niet goed. of het kan zijn dat je klepheuvels tegen je nokken aan lopen.

Heb je onlangs iets vervangen aan je brommer.
Niet aan me blok nee, heb die ook niet open gemaakt ofzo. Heb alleen me carburateur schoon gemaakt en de bougie er opnieuw in gedaan. Maar dat is al een aantal km geleden en hoorde toen geen geluid. Ik merk trouwens dat je het sissende geluid soms meer hoort en soms amper. Maar wel lijkt het alsof me motor gewoon een hogere toon heeft dan normaal.
 
Misschien spruitstuk lek??

Duizend keer eraf halen en nooit de dichting vervangen kan ook van dit soort problemen op leveren.

Of het isolator plaatje wat eronder zit kan beschadigd of gebroken zijn.. En dan heb je er tussen ineens een spleet zitten.
 
Misschien spruitstuk lek??

Duizend keer eraf halen en nooit de dichting vervangen kan ook van dit soort problemen op leveren.

Of het isolator plaatje wat eronder zit kan beschadigd of gebroken zijn.. En dan heb je er tussen ineens een spleet zitten.
hoe check ik dit?
 
Ik zou je eerst aanraden om goed te luisteren waar het vandaan zou kunnen komen.
Dus zeker wat van dichterbij gaan zoeken.
Anders een beetje zeep sop erop spuiten en zien of er iets begint te bubbelen.

Anders spruitstuk eraf halen. Eronder kijken of er niks kapot is en ook de o-ring vervangen.

Ik denk niet dat het de voetpakking is, anders zal die flink olie gaan lekken.
Wat ook defect kan zijn is het membraan in de cilinderkap die voor de motor overdruk regelt. Misschien dicht deze niet meer goed af.

Wat ik ook raar vind is dat je de bovenste koel kap van de cilinder niet erop hebt zitten.. Dan is de functie van de airduct weg.. En word de cilinder veel slechter gekoeld.
 
Ik zou je eerst aanraden om goed te luisteren waar het vandaan zou kunnen komen.
Dus zeker wat van dichterbij gaan zoeken.
Anders een beetje zeep sop erop spuiten en zien of er iets begint te bubbelen.

Anders spruitstuk eraf halen. Eronder kijken of er niks kapot is en ook de o-ring vervangen.

Ik denk niet dat het de voetpakking is, anders zal die flink olie gaan lekken.
Wat ook defect kan zijn is het membraan in de cilinderkap die voor de motor overdruk regelt. Misschien dicht deze niet meer goed af.
ja ik kan wel horen dat het uit het blok komt maar niet precies welk deel. Had wel al even het spruitstuk eraf gehaald en zag niks zichtbaars. Zal morgen dat met dat zeep proberen.

voetpakking denk ik idd ook niet, en bij de koppakking zou ik een verlies in vermogen moeten merken

waar zit dat membraam precies en hoe kan ik dat checken? ook met zeep?
 
ja ik kan wel horen dat het uit het blok komt maar niet precies welk deel. Had wel al even het spruitstuk eraf gehaald en zag niks zichtbaars. Zal morgen dat met dat zeep proberen.

voetpakking denk ik idd ook niet, en bij de koppakking zou ik een verlies in vermogen moeten merken

waar zit dat membraam precies en hoe kan ik dat checken? ook met zeep?
laat dat zeep maar varen zou ik zeggen. Als je wilt weten of je spruitstuk een vacuüm lek heeft, pak koop een bus remreiniger en spruitstuk random je speuitstuk. Valt je scooter uit ( omdat hij dan te rijk loopt ) dan heb je daar een vacuüm lek. Nieuwe pakking ring en papieren pakking kopen, of een nieuw spruitstuk. inspecteer de isolator die tussen je spruitstuk en de inlaat zit.

Je licht membraan van het sls systeem kan je moeilijk testen zonder het eraf te halen. mocht je er naar willen kijken is het wel handig om de pakking ervoor te halen.
 
Back
Top