Silent bloc steun zit los? Piaggio new fly 2012, 20k km

raul31

New Member
Hallo scooterforum, ik heb een vraag over onderdeel nr. 11 in het onderstaande plaatje. Die wordt door twee bouten op z'n plek gehouden aan het frame (2 x nr. 14 op het plaatje). Ik kom er net achter dat dat bij mijn scooter los zit (piaggio new fly 4t4v 2012, rp8c521, 20k km). Hoort dat? Of dienen deze twee bouten gewoon stevig aan het frame bevestigd te zijn? Ik twijfel omdat het lijkt alsof de speling ten gunste komt van het op de standaard zetten van de scooter: alsof het een soort 'tweetraps' handeling mogelijk maakt waardoor je de scooter met vrij weinig moeite op de standaard zet. Echter, daar waar nr 11 tegen het frame komt, zie ik bij de onderste bout wel wat schuur/schaaf schade op de frame (lak eraf ongeveer 2 mm) en wanneer de scooter op de standaard wordt gezet eindigt dat met een geluid dat niet echt gerust stelt.

silent bloc steun.jpg

Misschien heb ik de vraag met deze uitleg zelf al beetje beantwoord maar ik hoor het graag van iemand die er verstand van heeft.

aanvulling: ik ben de tweede eigenaar, gekocht in 2015. ik doe het onderhoud zelf, laatste onderhoud twee maanden geleden olie ververst, vario en vsnaar gecontroleerd.

Dankuwel.​
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Back
Top