Het is en blijft een 50cc met een beperkt vermogen.
maar met die uitlaat en ontsteking zou die normaal toch veel sneller kunnen gaan
Wat doen die ontsteking en uitlaat dan extra?
Je gaat nu toch ook 20 kmpu sneller met die klasse-B bromfiets.
Ik denk dat je mijn post, of niet begrepen hebt, of niet goed gelezen, of niet erover hebt nagedacht wat er nu eigenlijk staat.
Klim eens op een racefiets, zet deze in de hoogst mogelijke versnelling en probeer dan eens een lichte helling op te fietsen.
Je krijgt ternauwernood de trappers rond en de snelheid in navanant.
Zet hem daarna eens een paar versnellinkjes lager, je fietst dan met souplesse naar boven en de snelheid, ligt ondanks dat je niet sterker bent geworden in de tussentijd, toch hoger.
Dus het kiezen van de tandwielverhouding is een delicate keuze als je maar een beperkt vermogen hebt en ligt met name bij welk toerental je cilinder het best presteert.