Sherco Loopt niet goed

Pieter.D

New Member
Hallo iedereen!,
Ik heb een probleem met mn AM6 sherco! al even,
sherco draait hoe hij moet maar als ik probeer te schakelen gaat moeilijk ik krijg mn brommer niet genoeg in toeren dus als ik verander van schakel heb ik gelijk telage toeren en graak ik daardoor niet in hoge toeren in de schakel, brommer loopt 65 max ontgrensd
Cilinder is gerodeerd zoals het moet (50cc) nog geen 1000km op die cilinder
Parts die ik bij garage laten steken heb:
Mvt Competitie ontsteking, niet zn kleintj maar gewoon normale grote
Voca uitlaat onderligend
Versterkte krukas vorige was kapot
carbu 16.5mm sproeier dacht tussen 80 en 100
Tandwiel verhouding 13:60
 
Advertisement - register to remove this

Het is en blijft een 50cc met een beperkt vermogen.
maar met die uitlaat en ontsteking zou die normaal toch veel sneller kunnen gaan
Wat doen die ontsteking en uitlaat dan extra?
Je gaat nu toch ook 20 kmpu sneller met die klasse-B bromfiets.

Ik denk dat je mijn post, of niet begrepen hebt, of niet goed gelezen, of niet erover hebt nagedacht wat er nu eigenlijk staat.

Klim eens op een racefiets, zet deze in de hoogst mogelijke versnelling en probeer dan eens een lichte helling op te fietsen.
Je krijgt ternauwernood de trappers rond en de snelheid in navanant.
Zet hem daarna eens een paar versnellinkjes lager, je fietst dan met souplesse naar boven en de snelheid, ligt ondanks dat je niet sterker bent geworden in de tussentijd, toch hoger.

Dus het kiezen van de tandwielverhouding is een delicate keuze als je maar een beperkt vermogen hebt en ligt met name bij welk toerental je cilinder het best presteert.
 
wat is de standaard vertanding (hoeveel is het veranderd dus) en kun je de exacte uitlaat tonen/linken?
is de prop wel uit die uitlaat? en "sproeier dacht tussen 80 en 100".. is het een verstelbare zelfdenkende dan?
 
Back
Top