Sfera 125 blok op zip kabelboom aanpassingen

grijzezipp

New Member
Beste forumleden,

Ik heb recent een Sfera 125 4t blok met kabelboom gekocht, het blokt heeft al los op wat remreiniger even gelopen dus het blok werkt. Ook heb ik een Zip 4t met nog de originele kabelboom erin. Ik zou nu graag de volledige kabelboom van de zip behouden (zodat alle verlichting etc normaal werkt), maar het blok laten lopen op de Sfera kabelboom (omdat dit mij makkelijker lijkt als je een andere oplossing weet wil ik die ook graag horen). Ik heb even naar de schemas zitten kijken en nu lijkt mij het als ik de kabelboom en spanningsregelaar gebruik van de sfera en die van de zip voor de knipperlichten dat dit te doen moet zijn.

Zelf dacht ik als ik bij de Sfera boom de rode en de witte draad linksboven bij ignition switch doorverbind met de zekering die in het schema staat. De draad van het contactslot van de zip kabelboom op de groene contactslot draad aansluit bij de Sfera boom dat het zou moeten werken?

Ik vind het alleen heel lastig misschien is er wel een veel betere manier om dit blok aan te sluiten op een zip 4t kabelboom.

Ik hoor het graag van jullie.

WhatsApp Image 2023-05-02 at 15.53.09.jpegWhatsApp Image 2023-05-02 at 15.53.08.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb nu het probleem dat ik geen stekker die van me kabelboom in het contactslot switch past heb verder ook geen kennis.
s-l1200.jpg

Het gaat om een blok dat onder een motorzip vandaan komt. Maar de kabelboom past dus niet op de switch..
Post automatically merged:

Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb nu het probleem dat er geen passende stekker vanaf de kabelboom naar de contactslot switch gaat, deze:
s-l1200.jpg

Het is wel een motorzip blok met kabelboom die in een orginele motorzip heeft gezeten. Blok heb ik zo gekocht van iemand maar hij heeft de contactslot verkocht in het motorframe..
 
Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb nu het probleem dat ik geen stekker die van me kabelboom in het contactslot switch past heb verder ook geen kennis.
s-l1200.jpg

Het gaat om een blok dat onder een motorzip vandaan komt. Maar de kabelboom past dus niet op de switch..
Post automatically merged:

Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb nu het probleem dat er geen passende stekker vanaf de kabelboom naar de contactslot switch gaat, deze:
s-l1200.jpg

Het is wel een motorzip blok met kabelboom die in een orginele motorzip heeft gezeten. Blok heb ik zo gekocht van iemand maar hij heeft de contactslot verkocht in het motorframe..
Dan pak je toch een paar van die losse knijpstekkertjes en zoek je ff uit welke kleur op welk van de aansluiting hoort. Of je knalt er een killswitch tussen
 
Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb nu het probleem dat ik geen stekker die van me kabelboom in het contactslot switch past heb verder ook geen kennis.
s-l1200.jpg

Het gaat om een blok dat onder een motorzip vandaan komt. Maar de kabelboom past dus niet op de switch..
Post automatically merged:

Hoe heb jij dit opgelost? Ik heb nu het probleem dat er geen passende stekker vanaf de kabelboom naar de contactslot switch gaat, deze:
s-l1200.jpg

Het is wel een motorzip blok met kabelboom die in een orginele motorzip heeft gezeten. Blok heb ik zo gekocht van iemand maar hij heeft de contactslot verkocht in het motorframe..
Ik heb geen idee man jij hebt het over een orginele motorzip, het sfera blok komt niet orgineel onder een zip dus we hebben niet eens dezelfde aansluitingen
 
Back
Top